• Flutterby

Hur länge håller sig en öppnad Brie-ost?

Ja, som sagt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-08 22:41:42:
    Kan tillägga att det saknas bäst före datum!

• Svar på tråden Hur länge håller sig en öppnad Brie-ost?
  • Flutterby

Men hallå!!! Är ju sugen nu ju! Vågar jag ta en bit? Öppnade "tårtan" för över en vecka sedan...

• Zaria

Jag hade vågat, om den såg fin ut och luktade fräscht...Brieost är inget som får förfaras =)

• Morbid Mistress

Till den anfaller då man öppnar kylskåpet

Jag tycker att brie blir bättre och bättre ju äldre den blir så jag äter till den är på gränsen till rosa och luktar amoniak.

• Zaria

Flutterby:
    Att kansta brieost är matmissbruk på hög nivå tycker jag =)

• Flutterby

Zaria: Absolut! Finns det nå't jag kan använda den till annat än att frossa? Kan man göra någon maträtt på den eller nå't? Har en halv tårta kvar.

• nassepånken

jag tycker absolut att frosseri är lösningen på problemet.

• Flutterby

nasseponken: jag gör mitt bästa, men nu får det räcka för i kväll! (två mackor senare)

• Konga

Helmic har helt rätt tycker jag! Rosa-gul färg och ammoniakdoft.. Där går gränsen, inte förr..

• Konga

Flutterby: Du kan rosta sesam-och solrosfrön i en stekpanna, (ev. bara solrosfrön), dela briosten som man delar en tårtbotten, (i två delar) och doppa snittytan i fröna. Lägg ihop eller ät av en i taget, riktigt bra på buffé-bord. (Eller som nattamat )'

Eller värm osten i ugnen med olivolja och halverade körsbärstomater+ färsk basilika/oregano. Gott!

• Flutterby

Konga: Mmm, låter smarrigt! Kan meddela att den även passar bra på mörkt bröd, med lite krusbärssylt på!*slurp*

• annca

Jättegott att ha på pizza eller vara mackor också!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Hur länge håller sig en öppnad Brie-ost?