Jag kan ju beskriva lite, anledningen till att jag gillar idén i tidningen är att den gör teckningarna till konstverk på ett sätt.
Man tar ramar passande A4-papper, så många man vill, jag har tänkt ha tre. Lägg dem kloss intill varandra och mät bredd och höjd. Skaffa en trä-skiva i samma storlek som du mätt nyss, skivan bör vara av typen mdf eller liknande då man ska skruva i den. Skaffa piano-gångjärn, längden bör vara som EN rams bredd, alltså i mitt fall tre stycken sådana. Måla allt trä i den färg du vill ha, skruva fast piano-gångjärnen bredvid varandra i mdf-skivan, och sen en ram i varje piano-gångjärn. Köp rundstav, ganska tunn, om du vill ha lätt att öppna och som jag, låsa varje ram i bakgrunden. Borra ett hål i nederdelen av ramen, mitt i, och borra rakt igenom och en bit in i bakgrunds-skivan. Slå i rundstaven i ramen så att den sticker ut en liiiten bit på baksidan och därmed kan låsa ramen vid bakgrunds-skivan så inte teckningarna ramlar ut. Måla även rundstaven.
Där har du en teckningshållare som gör teckningarna ännu mera konstverk och en prydnad i hemmet blir även hållaren då!
Ska försöka fixa foto imorgon. Det ser jättesnyggt ut på bilden!!!