• anette73

Maskerad

Maskerad med "raggartema"...????
    Ngn som har bra ideer ang detta har absolut ingen aning...
    För en kille är det ju enklare dra på han en brynjelinne, svart skinnväst, brylkräm och träskor voila så har vi en raggare....

Men för tjejjer då...jeans och jeansjacka är ju för trist..
    tuperat hår med kjol etc a la 50-60 tal nej huvaligen

så kom med lite ideer e ni snälla....

• Svar på tråden Maskerad
  • Lola Jämtland

Öh...alltså är det typ Ronny o Ragge-stuket som gäller?

För de raggare jag känner ser då inte ut som de.

//Blivande husägare!
  • anette73

Nja alltså temat för kvällen är "raggartema"...så man kan ju ta det iofs som man vill.. men hur såg en typisk raggartjej ut på säg 70-talet..?

• Lola Jämtland

Då klädde sig nog många i lite hippiestuk skulle jag tro....

//Blivande husägare!
  • littlemisstrouble

vill du va femtiotals raggarbrud ska du ha ponytail, stor bred kort kjol å knuten skjorta, låga skor å vita strumpor i

• anette73

Nej man får väl klä ut sig i såna där jättestora tärningar som finns i raggarbilarna :)

• Lola Jämtland
    littlemisstrouble skrev 2006-10-08 23:39:36 följande:
    vill du va femtiotals raggarbrud ska du ha ponytail, stor bred kort kjol å knuten skjorta, låga skor å vita strumpor i
    Låter inte som hon vill det ju.
    //Blivande husägare!
  • Speldosan

Å brett hårband! *ler*

• Lola Jämtland
    anette73 skrev 2006-10-08 23:40:33 följande:
    Nej man får väl klä ut sig i såna där jättestora tärningar som finns i raggarbilarna :)
    //Blivande husägare!
  • Lilla Gnillot

Kör på det enkla stuket då..
    Limma på polisonger å mustach, ta en kudde innanför en vitskjorta eller en t-shirt m tryck. väst utan på. mygg-jagare eller cowboyboots på fötterna, brylcreme i håret.
    Plånbok i bakfickan m kedja till byxhällan. Gällivarehäng men bälte i midjan. stor prilla under läppen, äkta vara eller fejka med pappre eller nå annat bra. finns ju nikotinfritt snus nu annars onico eller nå heter det.

• Lola Jämtland

Så här såg jag ut på en 50/60-talsgala....

Redo att gå på 50/60-talsgala!

Ett annat år hade jag typ piratbrallor, svart top o scarf. O samma skor har jag för mig....

//Blivande husägare!
  • anette73

Tack!
    Nu fick man sig lite ideer iaf, får grunna på det.

Skicka mera om ni kommer på,kanonkul

• anette73

Aha, ska ju åka till sthlm i slutet på månaden så då kanske man får kika in där... tackar!

• Lola Jämtland

För mig är ju raggarstuket 50-talet lixom...

O då finns det hur mycket länkar o bilder som helst på nätet där man kan få inspiration! .-D

//Blivande husägare!
Svar på tråden Maskerad