Är Patong Beach BARA röj?!
I januari ska vi till Patong Beach med mina föräldrar och vår dotter som då är 9 månader. Vi ser givetvis fram mot resan, men vår glädje har grumats lite av att alla är så negativa till vårt resmål. Vi får bara höra att det är värsta röjstället med hålligång dygnet runt, och folk kan absolut inte förstå hur vi kan åka dit med en 9-månaders.
Vi har aldrig varit i Thailand, men mina föräldrar var där för ett par år sen och bodde då utanför Patong Beach, så de har ju varit där. Det känns konstigt om de skulle återvända till ett sånt ställe som beskrivs, och fram för allt med vår dotter...
Varken sambon eller jag har nånting emot "turistiga" ställen. Tvärtom så gillar vi när det är mycket restauranger, affärer och folk i rörelse. Däremot blir jag ju lite rädd att det ska vara "fullt ös medvetslös", så dottern tvingas ha ögonbindel och hörselkåpor på kvällarna...
Är det nån som har varit i Patong Beach och kan ge en rättvis och ärlig bild. Är det så som vi har fått beskrivet, eller är det bara den svenska avundsjukan som tittar fram..?
Tacksam för hjälp!