Varför feströker man?
Jag brukar feströka, festar inte ofta! Min man gillar inte att jag röker p.g.a. röken. Men samtidigt tycker jag det är fånigt av honom att bry sig så mkt. Jag brukar försöka låta bli när han är med för hans skull, och sen vill jag ju slippa bråk. Eftersom han själv säger att han irriterar sig så frukatnsvärt mkt på att jag röker. Men han vet ju att jag röker när jag är ute utan honom. Han kan inte förstå att jag feströker, han tycker inte att jag kan säga att jag tycker det är gott, vilket jag har fått för mig att det är annars skulle jag inte göra det. Han säger att jag gör det för att mina kompisar röker och jag vill visa mig tuff... hallå... jag är 26 år! Jag faller inte för gruppdryck!! Eller gör jag det?
Kan man inte tycka att det är gott att röka? Varför feströker man? Egentligen kan jag alltid känna det sär suget i kroppen, speciellt när jag ätit nått gott, druckit kaffe eller vin speciellt! Men han kan inte förstå det och därför så tror han mig inte. Men har han rätt att förbjuda mig? Ni som feströker skulle ni lägga av helt med det om er man ville det, eller är det en småsak?
Vi slutade båda att röka när jag väntade första barnet, han började snusa! Jag började röka igen efter grav. han sa inget om det då. Nästan 3 år senare är jag gravid igen och lägger då av med rökningen igen, min man snusar fortfarande. Sedan dess har jag bara feströkt!