• Anonym (feströkare)

Varför feströker man?

Jag brukar feströka, festar inte ofta! Min man gillar inte att jag röker p.g.a. röken. Men samtidigt tycker jag det är fånigt av honom att bry sig så mkt. Jag brukar försöka låta bli när han är med för hans skull, och sen vill jag ju slippa bråk. Eftersom han själv säger att han irriterar sig så frukatnsvärt mkt på att jag röker. Men han vet ju att jag röker när jag är ute utan honom. Han kan inte förstå att jag feströker, han tycker inte att jag kan säga att jag tycker det är gott, vilket jag har fått för mig att det är annars skulle jag inte göra det. Han säger att jag gör det för att mina kompisar röker och jag vill visa mig tuff... hallå... jag är 26 år! Jag faller inte för gruppdryck!! Eller gör jag det?
    Kan man inte tycka att det är gott att röka? Varför feströker man? Egentligen kan jag alltid känna det sär suget i kroppen, speciellt när jag ätit nått gott, druckit kaffe eller vin speciellt! Men han kan inte förstå det och därför så tror han mig inte. Men har han rätt att förbjuda mig? Ni som feströker skulle ni lägga av helt med det om er man ville det, eller är det en småsak?

Vi slutade båda att röka när jag väntade första barnet, han började snusa! Jag började röka igen efter grav. han sa inget om det då. Nästan 3 år senare är jag gravid igen och lägger då av med rökningen igen, min man snusar fortfarande. Sedan dess har jag bara feströkt!

• Svar på tråden Varför feströker man?
  • tjejens

Jag vet inte varför han måste förstå varför du väljer att feströka. Måste han förstå allt? Måste du förklara allt för honom? Min man snusar också, och petar på prillan hela tiden (ofta) vilket jag tycker är ganska äckligt. Det skulle inte falla mig in att lägga mig i om han ska sluta eller ej, om han inte blev sjuk av det vill säga.
    Rent generellt tror jag inte på förbud i en kärleksrelation eftersom jag tycker mer att det bör bygga på tillit, respekt, omsorg etc. Sedan tror jag inte att man kan sluta för att någon annan vill det eftersom det är ett ganska starkt beroende. Det finns väl alltid saker man stör sig på hos varandra när man levt tillsammans ett tag, men det ingår väl i kittet antar jag...

• sixtyeight

Jag rökte också men slutade när jag väntade mitt första barn.
    Därefter har jag precis som du feströkt,helt enkelt för att det smakar bra efter en god middag med vin eller när man är ute på partaj.
    Så länge man inte röker i barns närvaro,det är äckligt,så tycker inte jag att en karl som själv snusar ska säga så mycket...

• Arcoiris

Jag feströker oxå och jag gör det eftersom jag blir fortare full då. Alltså jag blir liksom yr av nikotinkicken.
    Min pojkvän hatar det han me så man känner sig som en fjortis som gör allt för att dölja lukten! ^^

• saraseal

hallå? SNUS ÄR VÄL JÄTTEÄCKLIGT? snusar han föt att vara tuff då eller?
    Att bara röka på fest är väl skitbra gjort om man egentligen är sugen lite helatiden.
    Jag feströker oxå och ser på det lite som godis, om jag aldrig skulle få äta godis så skulle det bli en stor grej för mig och jag skulle tänka på det jämt, istället unnar jag mig det på helgen.
    Och med att röka på fest som kanske sker en gång varannan månad... Min sambo snusar, det tycker jag verkar skitsnuskigt men jag anser att det är hans val..

Mvh Sälen =)
  • Maggis

Mäh!
    Varför har han synpunkter på att du feströker om han själv nyttjar tobak i snusform? Vilken dubbelmoral.

Jag har också vanan att feströka och jag kan ärligt säga att jag tycker det är gott med en rök till ölet eller efter en god middag.

//Maggis
  • snarf

Jag fest röker ibland. Har alltid tyckt att de är "socialt"
    Man är ett gäng som går ut på balkongen och röker tillsammans. Jättetrevligt. och sen så får man ju en liten nikotin kick som gör att man njuter lite extra en stund av alkoholen. De här tycker jag iaf :)

Svar på tråden Varför feströker man?