• Puff Mummy

Hur radera gamla websidor i adressraden (sopa bort spåren)?

Hej! Hur raderar man websidor man varit inne på (dels sådana som finns i rullgardinen i adressfältet, och dels sådana som visas automatiskt när man skriver in en bokstav i adressfältet)?
    Någon som vet.

• Svar på tråden Hur radera gamla websidor i adressraden (sopa bort spåren)?
  • Gaztongirl

Verktyg/Internetalternativ/Rensa Tidigare

• jendan

verktyg
    internet-alternativ
    rensa tidigare
    ok

så gör jag
    kram

• sydneygirl

Om jag ska rensa helt så tömmer jag även Temporary Internet Files-mappen och Temp-mappen.

• Puff Mummy

Tack alla för svar!!!! Hur tömmer man Temporary Internet Files mappen och Tempmappen?

• Puff Mummy

Jag klurade ut det första, men var rensar man Tempmappen?

Tack snälla för alla svar! Här har man ju värsta IT-support på bara ett par minuter.

• sydneygirl

Tempmappen tror jag iofs inte innehåller internetfiler såvida du inte sparat något och inte definierat vart det ska hamna. Men jag är så dålig på att definiera det, så mycket av mitt hamnar i temp-mappen :-O

Min Temp-mapp ligger på samma stället som Temporary Internet Files, alltså under documents and settings/"användare"/Local settings. Användare är ditt användarnamn alltså

• Gaztongirl

De tillfälliga filerna tar du också bort genom Verktyg/Internet-alternativ fliken allmänt och Ta bort tillfälliga filer, du kan även radera cookiesarna där

Svar på tråden Hur radera gamla websidor i adressraden (sopa bort spåren)?