• MELIM

Ni som besökt ett medium, vill ni diskutera det med mig?

Ni som besökt ett medium, vill ni diskutera det med mig?

Jag var på en mässa i helgen där jag träffade ett medium i 15 minuter.
    Hon sade vissa saker som var så klockrena att det bara inte går att avfärda det som ren tur.

Är det någon av er som besökt ett medium någon gång eller varit på storseans kanske? Vore roligt att diskutera våra erfarenheter.

/Melim

• Svar på tråden Ni som besökt ett medium, vill ni diskutera det med mig?
  • Elli

kanske inte ett medium men jag har en kompis som spår med taro-kort(vet ej stavningen) och allt som hon har fått fram om mig och mitt liv har stämt in och slagit in....
    lite läskigt tycker ja, men samtidigt häftigt!!!

• MELIM

Elli:

Vad roligt att allt stämt. Jag har ingen aning om hu det funkar, det här med tarot-kort.
    Vad är det hon berättat för dig? Hur går det till?

• Novus

Jag var hos en "spådam" förra året. Är nästan chockad över hur så mycket stämt efteråt och hur mycket hon sa då som stämde

• MELIM

Novus: Ja det är helt fantastiskt.
    Det medium som jag träffade "fick bilder" från min mormor. Så visst utrymme för feltokning måste det ju finnas... men ändå.

Min kompis var hos samma medium och hon fick höra HELT andra saker. Vi är ändå jämngamla och så, så om det vore "båg" så borde mediet köra på "säkra" kort tycker man ju. Sånt som passar på de flesta.

Men mediet var bombsäker på att jag levde i ett förhållande och snart skulle gifta mig. Jag är sambo och förlovad, hade dock inte ringen på mig då (pga svullna fingrar). Min kompis ,som är singel, fick höra att hon inte såg något förhållande i hennes liv närmaste halvåret...

Märkligt...

• Misan S

Jag har varit hos en dam. Allt som hon sa om mitt nuvarande liv stämde på pricken, nästan läskigt. - Framtiden -nja, skeptisk men jag får väl ge det lite tid. En sak slog dock in direkt. Sedan var det mycket om tidigare liv, och det kan jag ju varken bekräfta eller dementera. Men nog skulle det förklara en hel del om det stämde. (Med tanke på fobier och annat som man har nu...)Min mormor tog kontakt från andra sidan.(Gjorde detta 2005)

Jag har också spått mig via en person på nätet. Det var bara som en kul grej och jag trodde verkligen inte på det.... tills jag fick tillbaka svaret. Jag fick måååångga sidor med utförligt beskrivning om dåtid, nutid och framtid. Extremt mycket som stämt in och nästan allt om framtiden inträffade också. (Gjorde detta 2001).

Går hos ett medium regelbundet och får healing för min värk. Har också "utvecklingssamtal" med henne. Vid ett tillfälle tog min väninna kontakt från andra sidan. Ingen tvekan om att det var hon, allt stämde.

/Misan

• Novus

detta var i dec och jag fick veta att vi snart skulle skaffa hus (bodde då i lägenhet och skulle bo kvar några år), vilket vi huxflux gjorde efter 3 veckor!
    Jag skulle även bli gravid i januari och få en son i oktober. Vi planerade inga barn då och dottern var 8 månader. En dag i januari slog det oss att "vi vill ha barn igen!". Visst, jag blev gravid direkt och nu sitter jag här höggravid med BF den 26/10. Och gissa vad? Vi ska få en pojk!

Hon sa ganska direkt "Din pappa lever väl inte...men din mamma har en ny man" vilket stämde. Hon "såg" saker som min man tycker och tänker om tillvaron (tex att han är lycklig men han ville ha hus osv)

• MELIM

Novus: Vad kul. Själv ska jag visst gifta mig snart.
    Det är inget vi har planerat, men är förlovade.

Min mormor tog kontakt med mig och sa att hon ville jag skulle ha morfars ring och göra en vigselring av.

Min sambo vet inget om detta. Ska bli kul att se om han friar.
    Vidare sa mediet att vi strax ska flytta och så en del personliga grejer jag funderat över.

Nån mer med erfarenheter av besök från "andra sidan"?

• Troll1

Hej!
    Har ni ngt bra tips på duktigt medium i Göteborgstrakten?

• mimmi83

jag gick till ett medium år 2004 och några veckor senare skulle jag ha tenta i en mattekurs som var väldigt svår, jag hann knappt sätta mig ner förrän mediet sa att jag har ett stort prov som kommer upp och att jag kommer att klara det bara jag pluggade (klarade det precis också kanske mest pga det hon sa, kanske ska tillägga att jag varken klarade mattekursen före eller den som kom efter) och något år efter var jag hos samma medium och när nästan hela sittningen är klar så säger hon att jag kommer att hitta mina släktingar i USA bara jag fortsätter leta, till saken hör att det är min farfars pappa som flyttade till USA i slutet på 1800-talet och vid denna sittningen hade min farfar varit död i över tio år, jag har vetat att jag kan ha släktingar i USA men aldrig riktigt letat, så mediet kan inte ha vetat om detta för jag sa ingenting som kunde tolkas till det. sen har jag även fått besök av min mormors svåger som berättade att han skulle gå över till andra sidan, detta hände för nästan ett år sedan.

• åskmamma

jag var hos ett medium när jag var 16 år. Allt har stämt in. Allt har hänt, sånt jag aldrig trodde jag skulle göra.

Svar på tråden Ni som besökt ett medium, vill ni diskutera det med mig?