• mantaray

Kissnödig = jäkligt ont i magen??

Hej,

Jag är i vecka 21 och sedan snart två veckor tillbaka har jag haft jäkligt ont långt ner i magen (typ precis ovanför blygdbenet och lite till höger). Det är inte hela tiden utan det kommer och går. Jag tror att det har att göra med om jag är kissnödig. Så fort jag går på toa så lättar smärtan ganska mycket. Nu blir det ju så att jag måste springa på toa så fort jag är lite nödig eftersom det gör så ont, och det är ju irriterande.

Är det någon annan som upplevt detta????

• Svar på tråden Kissnödig = jäkligt ont i magen??
  • Swenglish

Mantaray- ja, jag har samma! (v.19+5) Trodde först att det var UVI, men de testade och det var negativt. Så nu vet jag inte... Ska till BM på onsdag och ska passa på att fråga då, kan uppdatera dig sen!

• Ronsa

Låter som du fått UVI. Bra om du kollar upp det. För inte bra att gå med UVI när du är gravid.

• Ronsa

Swenglish: Gjorde dom en odling då? För inte alltid en UVI syns bara med sticka. Iaf gjorde inte min det.

• mantaray

Swenglish: Meddela gärna vad BM sa, alltid intressant att höra.

Brukar det inte svida när man kissar om man har UVI? Det gör inte ont när jag kissar, "bara" innan, när det trycker på.

Tänkte jag skulle ringa akuten ikväll och höra om man kan komma in och göra ett prov för säkerhetsskull.

• tinivini

Jag tycker att det låter lite som ligamentsmärtor.. jagb har liknande symtom... har du inte det annars som om du sträcker på dig när du ligger i sängen eller så?

• mantaray

tinivini: Jo, jag har haft ligamentssmärtor men de har känts annorlunda. Men det händer ju så mycket i kroppen så det är förmodligen helt normalt. Ska lämna in ett urinprov till MVC imorgon och, förhoppningsvis, utesluta UVI.

• Swenglish

Ronsa- ja, de gjorde odling, så nu vet jag varken ut eller in...

Mantaray- det behöver inte svida när man har UVI just när man är gravid, det är det som är lite lurigt. Det låter vettigt att ringa imorgon.

• EJL

så har jag med och så hade jag även min förra graviditete. det var inte uvi.
    all smärta i magen behöver inte förklaras med uvi, jag gissar att dte är bebisen som lägger sig i en konstig vinkel långst ner på magen och trycker mot urinblåsan. efter nån timma eller dag kan det försvinna för att sedan återkomma. Om några veckor när dte är trängre för bebisen att röra sig så kommer detta inte kunna uppstå.

som sagt så har jag haft så här i två graviditer nu utan att dte varit uvi, och dte var heller inte vanliga ligamentssmärtor......

.:*mamma till Leon*:. och lillstjärna i magen bf 21 mars*
  • Rönnbär

Hade exakt så......hade strepyokocker(B).....inte mycket men det räckte.........två penicillinkurer senare är det borta........ska få penicillin vi förlossningen.

Bacilluskerna hittades först vid andra odlingen............

se till att de kollar dig noga....
    Lycka till

• Börnen

har också haft så vid den tiden. Livmodern börjar växa så fort att ligamenten inte hinner med. Sedan när man blir kissnödig så bidrar även den fulla urinblåsan med att öka maginnehållet och trycket ökar. Detta gör jäkligt ont och känns verkligen fel. Sedan efter någon vecka så blev det bättre... Men riktigt obehagligt var det...

Men, alltid bra att utesluta uvi först...annars tror jag att det är HELT normalt!

Börnen v. 35
Svar på tråden Kissnödig = jäkligt ont i magen??