• Anonym (nyfiken)

Definiera en slampa!

Jag skulle vilja veta hur allmanheten definierar en slampa? Hur ser en slampa ut och hur uppfor hon sig? Alltsa hur ser kladerna ut, haret, hur for en slampa sig, hur talar hon osv.

Min kompis har blivit kallad en slampa och jag tycker inte att hon ar slampig alls. Sa nu maste jag veta vad ni andra tycker.

(jag ar anonym for att hon finns har pa fl och inte vill att hon ska kunna kopplas ihop med mig genom vara krypin eller sa, men hon ville att jag skulle lagga upp den har traden)

• Svar på tråden Definiera en slampa!
  • jacke83

Hämtat från susning.nu

Slampa, Slamsa eller slarva, var ett äldre tillmäle? eller skällsord för en slarvig eller osnygg kvinna. Med tiden har benämningen slampa även fått samma betydelse som slinka, d.v.s. en sexuellt lössläppt kvinna som ränner efter män (obs. inte prostituerad).

I sin ursprungliga betydelse har motsvarande ord för slarvig eller ouppfostrad tonårsflicka varit slyna. Jämför även med slyngel, slarver? eller slusk? för att förstå den ursprungliga värdringen.

• 1malle

Slampa för mig e någon som utmärker sig provokativt o sexistiskt men inte tar ansvar för det.
    Sen om det är via lös släppthet eller inte.. spelar ingen roll

Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • DrakUlla

När ni ändå är igång: Vad är ett sprutluder??? Har hört detta ett par gånger och när jag frågat vad dom menar med det så kan dom inte svara för dom vet inte...

Svar på tråden Definiera en slampa!