• kozzan

hur är molo i storlekarna?

behöver tips. vill beställa en dräkt från molo. min tjej är 72cm lång. vilken storlek ska jag ta? är desom katvig små i storlekarna?

världens finaste tjej finns hos mig
  • Svar på tråden hur är molo i storlekarna?
  • Änglatuss

dom är SMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Ta 80, eller 86, min tös har en katvig i storlek 80, hon har annars 68-74 på sina kläder... men denna katvigen är tajt!!

• Moomin

De är rätt smala. Sen vill man ju kunna använda den länge...så jag tycker att du minst skall ta 80 Det hade jag gjort i alla fall...

Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
  • polly79

Molo är väl ganska så "normala" i storlekarna, eller tja, jag skulle nog ta en storlek större om jag var tveksam..men Katvig däremot är jättesmå!! Köpte stl 80 när min son bara drog 62 i övriga kläder.

• kozzan

men är molo lika liten som katvig? hon är ganska smal men jag vill ju kunna använda den några ggr åtminstone... har ni tips på nån sida där man kan beställa där de har stort sortiment. 1klass.se har inte alla modeller...

• kozzan

jag köper 74/80 NU. SKA JAG TA 86 EL 92 I KATVIG DÅ?

• polly79

Nejdå, molo är inte lika litet på långa vägar! Där har katvig rekord!

• kozzan

POLLY: VILKEN STORLEK SKA JAG TA I MOLO D`? 80?

• kozzan

moomin: tack, var inne på den men de har inte heller så mkt som jag fastna för. vill ha strumpbyxor från katvig och rolig dräkt från molo...

• polly79

oo, svårt! Men jag har en MOLO "overall" eller typ heldräkt (inomhusplagg) till min kille. Det är 74 i den, och han har 68 i vanliga fall..han är 66 cm lång. Dräkten är inte jättestor, men han kommer kunna ha den ett tag till..det finns lite att växa i om man säger så...Jag vet ju inte, alltså, köper du 80 behöver du nog inte oroa dig att den ska vara för liten! sen beror det kanske på hur länge hon ska ha att växa i den...

• kozzan

polly: okej men då verkar det ändå vara hyfsat normala storlekar... konstigt att katvig är så små...

• oOrosamarängerOo

Molo är jättesmå i storlekarna, tycker de ligger ca 1½-2 storlekar under "normalstorlek".

• oOrosamarängerOo

Förresten, molo är mindre än katvig i storleken.

• polly79

Kanske beror på vilken sorts plagg det gäller...

• snigelina

SooJuicy - Men det varierar väl mellan plaggen? Katvigs cottonwear är ju pyttiga, miniappleprint små och velouren mer normal tex

• Stargirl

Inte korta men smala. Så ta en stl större än du skulle normalt tagit. Men Katvig är klart mindre i stl än Molo.

Då är det kanske en tjej då......
  • oOrosamarängerOo

snigelina
    Jag tycker inte katvig är så små i storlekarna som de flesta påpekar.
    Har tex 6 st heldressar från katvig appleprint och 4st randiga och de är alla större än dem jag har från molo i motsvarande storlek.
    Är det förresten de randiga plaggen som heter cottonwear?

• snigelina

SooJuicy - Ja, det är de randiga som är cottonwear. Jag kanske inte ska uttala mig egentligen för just heldressar har vi inte använt så mycket för dottern är "felskapt" för dem.. korta ben och lååång överkropp ;)

Men jag håller med dig om att Molo är lite små i strl, åtminstone på tröjor! Byxor däremot tycker jag är normalstora.

• oOrosamarängerOo

snigelina
    Aha, min son är nog egentligen inte heller skapt för heldressarna (men de är ju såå snygga och praktiska). Han har oxå kort ben så får vika upp dem en bra bit

Svar på tråden hur är molo i storlekarna?