• Karachie

Barn med ALS

jag har precis fått reda på att min lilla kusin lider av den obotoliga sjukdom ALS, jag har suttit hela dagen för att leta upp information om sjukdomen, det är helt hjärtkrossande..

men min stora fråga är att av all information jag har hittat så kan jag inte hitta fall med ASL hos barn, så jag undrar är det nån här som känner till något som har/haft barn med asl?

ps. flickan är bara 8 månader :(

• Svar på tråden Barn med ALS
  • khd

Jag känner inte heller till att barn kan få ALS...jobbar som sjukgymnast och har haft en als patient en gång

• Featherboah

Åh, gud vad ledsen jag blir nu. Har aldrig hört att någon som är så liten har fått den sjukdomen, antar att det är väldigt ovanligt.

Min morfar hade den sjukdomen, och han låg som ett paket i 7 år.
    Han var helt klar i huvet, men ingen del av kroppen fungerade.

Hoppas lidandet för din lillkusin tar slut så fort som möjligt. Jag tänker på er.

• Karachie

ja det måste vara väldigt ovanligt för jag kan inte hitta nån information tror det är typ chans en på miljonen har jag fått höra.. läkarna har sagt att hon troligtvis inte kommer att leva framtill skolåldern .. fy ibland är livet rent orättvist

• Featherboah

Karachie >> Ja, verkligen. Hoppas det kommer fungera bra de åren hon finns med er iallafall, och att hennes föräldrar får hjälp att kunna kommunicera med henne då hennes talförmåga försvinner. Jag är ganska insatt i den här sjukdomen eftersom morfar led av den så länge, det gör så himla ont att läsa detta.

• Karachie

du som vet mkt mer än mig om sjukdomen.. hon är ju en liten bebis så hon har ju inte lärt sig att prata än hon kan säga typ mamma o pappa men inget mer.. kommer hon aldrig att lära sig att prata?

• Luthien