• Mysanpysan

Källarspindlar vad gör man?

Vi har ett sutteräng hus med nyrenoverad källare. Men vi har probelm med källarspindlar. Är det någon som vet hur man får bort dom. Dom är ca 2cm i bara kroppen så har de äckliga långa ben. De flesta är brun grå men en del är helsvarta.
    Vet någon hur man får bort dom. Vi dödar i genomsnitt 1 i veckan. Jag tycker det är vidrigt. Är det någon som vet vad man kan göra. Har någon mer samma problem.
    Så himla tacksam för svar!

• Svar på tråden Källarspindlar vad gör man?
  • Jalika

Vi har enorma spindlar i vår källare också, helt vidrigt. jag är dö-rädd för dem och blir alldeles darrig när jag ser en. Det lär dock vara så att om man har spindlar i källaren så betyder det att man inte har fukt där, vilket ju är bra. Det verkar också vara så att spindlarna dyker upp ungefär så här års, när det blir kallt ute och de vill in i värmen, sen när vintern kommer så försvinner de igen.

Spindlarna kommer in genom ventilerna, det finns nät att köpa på typ Bauhaus som man sätter in i ventilen. jag har inte provat ännu, men tycker att det verkar vara en bra idé.

• Anna D

Kolla med Anticimex, det kanske finns nånting i huset som gör att de trivs där. I vår källare trivs spindlarna eftersom det är kallt och fuktigt...

• Rettis

JAAAA!!!! Vi har samma problem!!!
    Usch och fy!!!
    Har inget bra tips till dig, vill bara berätta att vi oxå har precis som dig, stora feta äckliga spindlar!!!

Satt två stora på väggen för ett par veckor sen, så jag var tvungen att gå och hämta min man som fick döda dem!!
    Jag har ju spindelfobi, passande, va??!!

Alla säger att man ska vara -glad- att man har spindlar i huset, då har man inte fukt eller mögel någonstans, men jag undrar om de vet hur otäcka de är??!!!!

• Mysanpysan

Det måste jag prova. Allt är värt att få bort äcklen. I tvättstugan kan de komma upp ur avloppet ibland.
    I vår källare har vi en gillestuga som vi använder som vardagsrum så det är inte trevligt när man vill vara där nere.

• Mysanpysan

Anna D
    Dom brukar säga att om man har spindlar så har man inte fukt.

Men dom vi har inne i källaren är sådana man brukar se i jordkällare.
    Vi har ingen fukt i källaren. Det är nyrenoverat och omdränerat.

Hoppas vi alla spindelhatare kan få tipps här igenom då så vi blir av med dom.

• tinis77

Skicka de till mig så kanske jag blir av med alla äckliga nattfjärilar som bor utanför min dörr... Kan knappt gå ut å röka på kvällarna. Har 2 spindlar här som jag räddat från döden hos en kompis... = )

• Mysanpysan

Åh om dom bara gick att skicka. Men jag klarar inte ens av att ta i dom. Och tyvärr så blir jag inte va med dom för att du får dom. Det blir bara fler och fler.
    Kul att någon gillar dom.

Svar på tråden Källarspindlar vad gör man?