• Pontusmamma

förvara vagn utomhus??? risk för mögel??

Har en liten konstig fråga ... de är så att jag ska köpa en sysokonvagn och som alla vet är de ganska stora...så min fråga är om man kan förvara de ute under tak ... ?? eller är de risk att den blir fuktig/möglig?? Tar givetvis in den ett tag innan barnen ska åka så den inte är kall!

• Svar på tråden förvara vagn utomhus??? risk för mögel??
  • Mysanpysan

Jag tror nog tyvärr att du kan räkna med mögel om du har den ute. Fukten sitter i luften och då spelar det ingen roll om du har den under tak! Lycka till!

• Pontusmamma

oki de var de jag annat..blir till och ha den inne då

• lajjalo

uten under tak är ingen hit, tyvärr.
    har själv fått möblera om hela hallen för att kunna knöla in vår syskonvagn...

• Pontusmamma

lajjalo lär väl göra de jag me

• Mysanpysan

Det är fukten som är problemet inte kylan.
    När det är superkallt ute så kan du ha den ute men inte när det tinar upp. Det är fukten som blir och när det är jättekallt är det inte fukt ute. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.

• lajjalo

kall luft (typ tio minus)= torr luft.

varmare= fuktig luft= risk för mögel

• GOBLIgobli

Det jag har märkt av mögel på vagnar är att det gärna uppkommer där tex. barnet tagit med lite kladdiga händer och det blivit kvar sånt som möglet frodas på.

• solstraalen

men inne i ett förråd tror ni vagnen klarar sig där om de e 20+ på sommarn å kanske -10 på vintern?

• Pontusmamma

borde de inte vara lika i förråd som ute under tak el är jag helt snurrig

• solstraalen

Jo de kanske de e iofs =)

Men usch, vart ställer mán isf vagnen om hallen inte rymmer en vagn???

• Pontusmamma

ja du ...jag lär då dra in en vagn i lekrummet har du inget annat rum du kan ställa den i ??

Svar på tråden förvara vagn utomhus??? risk för mögel??