• tuna

Arbetsbyxa för en gravid kvinna! :-)

Hej alla där ute!
    Nu börjar min graviditet ta ut sin rätt. Har lite mindre än 4 månader kvar på min graviditet. Börjar inse att jag snart måste skaffa andra byxor till jobbet. Nu går jag i företagets arbetsbyxor.

Finns det arbetsbyxor för gravida?
    Hoppas nån kan tipsa mig!
    Kram kram!

• Svar på tråden Arbetsbyxa för en gravid kvinna! :-)
  • Hannah76

Det ska väl din arbetsgivare se till att fixa fram? Det har mina gjort när jag har varit gravid, både denna gång o när jag väntade min dotter.

• tuna

Hej!
    Jo, jag tänkte att det vore bra om jag visste vilket/vilka företag som säljer sådana byxor så att det gick snabbare för mitt jobb att inhandla ett par byxor till mig.

Kommer du ihåg vad företaget hette?

• Vintervila

Det företag som mitt jobb köper kläder ifrån hade mammabyxor i sortimentet, men inga blusar tyvärr.

• Hannah76

Nej jag vet faktiskt inte. Det var arbetsgivaren som beställde, ifrån de stället där de beställde vanliga kläder.

• tuna

Vilka företag jobbade ni på tjejer? Själv jobbar jag på ett mansdominerad stor-industri (Stora Enso).

Jag kanske kan ringa upp nån av era klädinköpare och på den vägen föröka få fram vilket företag som säljer arbetsbyxa för gravida.

Kram!

• MagdaA

tuna: jag jobbar på ett jordbruk, och förra graviditeten lyckades jag inte hitta några abetsbyxor alls som passade! slutade med att jag tog ett par gamla arbetsbyxor som var som ett par snickarbyxor ungefär. Sen sydde jag i kilar i sidorna...

• Unikko

Tuna: Jag arbetar på Siemens Industrial Turbomachinery AB
    Ska oxå beställa mamma-arbetsbyxa snart, klurar oxå på vart man får tag i det

• tuna

Kanske man kan få sy om ett par av ordinarie arbetsbyxor så det passar en gravid mage. Synd bara att jag är helt kass på att sy.

• MagdaA

tuna: ja de är inte lätt alla gånger, men bätre de är sköna än snygga, eller hur?! går ju att sätta nån typ av elastiskt tyg som en kil i sidorna...

• Tett82

Om ni har arbetskläder så brukar det ju finnas att beställa mamma-byxor från sånna ställen...

• Unikko

Tetti82: Tror ej björnkläder har mamma-arbetsbyxa

• Hannah76

Be att få kolla i arbetsgivarens katalog. Finns det inte så får ni be arbetsgivaren att skicka iväg ordinariekläder till en sömmerska för att få dem omsydda.

• tuna

Tack för alla bra tips!
    Ska diskuttera med min chef i morgon om arbetsbyxor.

Nu dax att sova!
    Kram!

• tuna

Om ni kommer på nått företag som saluför arbetsbyxor för gravida så får ni gärna skriva ett inlägg i min gästbok.

Svar på tråden Arbetsbyxa för en gravid kvinna! :-)