• Josephine

Vad göra åt nackskott?!

Sambon har fått ett svårt nackskott. Jag vet inte riktigt vad jag kan göra för att hjälpa honom, har vetekudde och smärtstillande salva. Kan man göra något mer?

• Svar på tråden Vad göra åt nackskott?!
  • Thèresé  1982

Försöka slappna av..duscha...kan vara skönt annars har du redan nämt den vanligast.

• lilla mej

näpp bara vila, jag fick det förra året, haha sa oxå nackskott först. Jag fick några slags tabletter hos doktorn för det gjorde så jäklans ont, jag tror de var mot spasmer...? ehe kan det stämma? jag tror han sa att musklerna var i spasmer... och de hjälpte bra men det tog nog ca 2 veckor innan jag blev av med smärtan helt.

• gutegirl

Ts, förlåt, men det är inte så bra att skjuta sin sambo i nacken....

Se till att han ligger rakt med nacken i natt, alltså att den inte böjs, vik en kudde och lägg den under nacken, så att huvudet vilar lite över kanten på kudden. Brukar va skönt.

........aint nobody dope as me, I´m just so fresh and clean.......
  • Josephine

Värken strålar ut i käken också, kan inte öppna munnen. Kan nackspärr göra det?

• gutegirl

Ja, det kan det. Ring sjukvårdsupplysningen om det inte släpper. Man kan få feber och lite frossa också. Har du alvedon eller treo så ta det.

........aint nobody dope as me, I´m just so fresh and clean.......
  • Vitvå

Hör efter på VC om han inte kan få en nackkrage. Det är jätteskönt när man har nackspärr...

Svar på tråden Vad göra åt nackskott?!