• Ankungen

    Bra ortoped?

    Någon som har tips på en bra barnortoped? Var i Sverige spelar ingen roll.

  • Svar på tråden Bra ortoped?
  • ulricaa

    Har för mig att jag hört att Länssjukhuset Ryhov i Jönköping ska vara duktiga på barnortopedi och tar emot patienter från andra landsting.

    Jag har bara träffat en ortoped, en gång... så jag har inget att jämföra med. 


    stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • Ankungen

    Okej, tack! Du har inte något namn på någon ortoped där?

    Såg din fråga i min gästbok . Min Skrutta har ett ovanligt höftfel. Det bildas inte ben som det ska på en av hennes höftkulor. Vi går hos en ortoped på vårt sjukhus men han är inte så insatt och han kan inte eller har inte tid att svara på våra frågor. Det finns bara två barnortopeder hos oss och den andra är sjukskriven för tillfället vilket gör att arbetsbelastningen på den andre är extra stor. Eftersom situationen är som den är tänker vi försöka få en kompletterande bedömning från en annan ortoped. Problemet just nu är att hitta en duktig barnortoped som vi kan kontakta.

  • ulricaa

    Hej igen
    Jag skrev lite till i din gb!! Lycka till!!!!


    stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • Ankungen

    Ulricaa: Tack

    Någon annan som haft kontakt med en vettig barnortoped?

  • Alvi

    Inte den i V-vik iallafall om ni nu hade tänkt den trakten...

    Jag gillade Liljas, han heter Olof Risto, men jag vet inte om han är asbra...

    Däremot träffade vi en i Sthlm, tror han har en privat mottagning för barnortopedi, Erik Sandberg tror jag han hette... Världigt bra och engagerad, trots att vi var "turister" och han bara var sommarvikarie.

  • Golvmoppen

    Hör med Drottmimg Silvias Barn-och Ungdomssjukhus, Östra sjukhuset, Göteborg. Bertil Romanus vet jag sysslar med höftfel, både på barn och vuxna. Då mest vuxna med medfödda fel. Han håller på att lära upp några andra på vuxensidan, men vet inte vem mer som är på barn.

    Lycka till!

  • Ankungen

    Tack Sisu och Skånetös! Bra att ha flera namn att kolla upp eftersom det inte är säkert att alla har möjlighet att ta emot.

    Sisu: Vet du möjligtvis vad den privata mottagningen i Stockholm hette?

    Jag tar tacksamt emot fler förslag på duktiga barnortopeder!

  • Lefo

    Vi var med Linnéa på Järva närsjukhus hos en som heter Lennart Sander (eller Sandberg).
    Blev rekommenderad honom av Linnéas sjukgymnast. Han är ortoped och har tidigare jobbat på Astrid Lindgrens barnsjukhus.


     

    Sedan vet jag flera med DS barn som varit där och dom har varit lika nöjda som mig.
    Har också en jobbarkompis var son varit där, inget handikapp har han men en idrottsskada.


    Telefonnummer 08/6906440


     

    Lång kö men jag hade tur att få en återbudstid.


     

    /Lena

  • Ankungen

    Tack Lefo . Nu har vi några namn att börja med iaf. Men som sagt så tar jag gärna emot fler tips oxå.

  • Alvi

    Lefo och Ankungen; Men ÅÅÅH... LENNART kanske han hette!! För isåfall stämmer det ju med "Erik" Sandberg som jag dillade om!

    Har googlat lite på honom nu, hittar inget särsklit, men det MÅSTE vara han!

Svar på tråden Bra ortoped?