• Västeråstjej

Tandsalva

Kom precis på en sak! Kanske finns här i Sverige nu, vad vet jag, men när jag jobbade som barnflicka i Norge så höll lillpojken på att få tänder. PÅ apoteken där sålde dom en salva man kletade på tandköttet så att det bedövade. I samma veva fick jag en liten syster och någon sån salva fanns då inte som var gjort för så små barn så jag fick köpa hem sånt från Norge. En tub kostade ca 30 kronor och var het fantastiskt bra!

Så finns det inget sånt här i Sverige nu så be nån som har vägarna förbi Norge att köpa hem ett lager!

• Svar på tråden Tandsalva
  • Desimanda

Det finns en sådan salva i Polen. Om du bor i ngn storstad som har en polsk affär så gå gärna dit, där köpte jag en tubb- salva till min son. Den är super bra!

• evita

hur är det med xylokain??? den är ju bedövande och man kan ha den i munnen... ska väl dock vara sparsam med mängden så att det inte sväljs för mycket bedövningssalva...

• soraya

"Det får man be någon som bor i ett annat land att köpa" sa bvc-sköterskan.
    Tur att vi ska till USA snart...

• Jennie Brunflo

Det är inte tillåtet enligt lag att sälja sådan salva i Sverige.

Soraya: Kul tips från BVC eftersom det är förbjudet.

Jag hade det på "mitt" barn när jag var aupair i USA, och det funkade jättebra.

• Black Daisy

Borde det inte finnas en anledning till att det är förbjudet i Sverige? Skulle nog inte våga använda en sådan sak i mitt barns mun! Tänk om det inte är alls bra?

• SC o EP

Undrar varför den är förbjuden i Sverige?...

• F l i s a n

Kan det inte vara xylokain salva som evita skrev? Det använder ju tandläkare om man är rädd för bedövnings sprutan..

• place

jag kommer från chile och där är det jätte vanligt att använda sådan salva på sina små när tänderna är på gång. Min dotter har det svårt med det just nu så jag tänker beställa därifrån snart. De finns i olika smaker också.

• place

men varför är det förbjudet här i sverige ???? kan någon svara på det !!??

Svar på tråden Tandsalva