• cassic

vad kostar en vigselring?

nu vill vi gifta oss=) Vi har diskuterat vigselringar här hemma men vi har ej varit o tittat på dom, nu undrar jag lite nyfiket hur era ringar ser ut och vad dom kostar.

vad är rimligt pris för en vigselring?

• Svar på tråden vad kostar en vigselring?
  • Novus

Vad som är rimligt är väl ändå upp till er?
    Ni kommer säkert få svar om vad som är rimligt; En del säger max 1.000 kr coh en del skulle aldrig kunna tänka isg en ring under 50.000.
    Räkna på vad ni har för ekonomi till er ring och kolla sedan efter något i den prisklassen. Min blev billigare då jag köpte stenar separat och "designade" ringen själv. Då kostade det 3500, men ringen är värderad till 4.800

• lillasnurre

min kostade 8000. den var i vitguld och hade lite små diamanter. Kommer inte ihåg hur många carat diamaterna var på men jag skulle tro att det var 0.1-0.2

Det berero annars på vilken typ av ring du vill ha. en enkel slät guldring kan kosta 1500kr, men det kan bli hur dyrt som helst beroende på material och stenar och sånnt...

lycka till!

• gabriella83s mamma

Det finns från 1500 och uppåt,utan gravyr(för 2 st)....jag vill inte gifta mig,så vi la ut rätt mycke på våra förlovningsringar istället(7000 kr).

• cassic

Tack då =)  sambon sa att 5000kr var vad han kunde tänka sig att lägga på en ring så då är det en rimlig prisklass då man får en ganska vettig ring då?  Jag vill ju gärna han nån mer personlig eftersom våra förlovningsringar är gjorda för oss

• Smajla

Det är ju jättesvårt att säga - det beror ju på hur mycket man vill ge för en ring. Min kostade knappt 6000 och det kändes lagom.

//Smajla
  • RosaMonster

cassic...ni kan få jättefina för 5000.- man behöver inte lägga ut så mkt på dom...jag tror våra gick på typ 5000.-

• lillasnurre

gå till en självständig guldsmed, alltså inte en kedja, utan direkt till en smed med egen verkstad. DÅ kan han/hon göra ett förslag till dig och så kan du få prisförslag och så. Det finns också en del bra på nätet. En som heter linnea eriksdotter som har gjort flera smycken åt mig. sök annars på gulasidorna efter guldsmeder.

• Miffomorsan

Min vigselring gjordes av skrotguld som kommer från min mamma och från svärmor. Till det köpte vi den sten jag ville ha och designade ringen själv. På så sätt fick jag en ovanlig ring som har anor från tidigare generationer.

• lillasnurre

en sak till. Du kan säkert få bättre tips och ideer från bröllopstorget! fls systersajt. Där fick jag massor med hjälp när jag planerade mitt bröllop!

• Andreas tjej

Det är väldigt olika, men min kostade 28 000kr.

Svar på tråden vad kostar en vigselring?