• anka82

Behöver hjälp med doppresent!!

En av mina bästa vänner ska ha en namnceremoni (i stället för dop) för sin son på lördag och jag har fullständig idétorka när det gäller presenter!!

Först tänkte jag köpa ett sånt där gosedjur som man kan lägga in en vetekudde i, så det blir varmt. Men de är slut överallt. Då tänkte jag sticka nåt fint, men hade fel garn hemma så jag tappade motivationen...

Har någon nåt bra förslag på present?

• Svar på tråden Behöver hjälp med doppresent!!
  • Lilla Linnéa

Vi skippade de traditionella doppresenterna och köpte en supertuff Nikedress. Tycker att man hellre ska köpa ngt användbart än en tennask tex.

• Lilla Linnéa

Sånna där hand och fot avgjutningspaket är en bra present.

• anka82

Jaa, det är ju lite så jag tänker också. Jag vägrar köpa silverbestick eller nån sån där nallesparbössa som alla har...

Samtidigt vill man ju att det ska vara nåt som han kan ha kvar länge, men ändå ingenting som blir liggande flera år innan det kommer till användning. Funderade på någon barnbok ett tag, men den kommer ju att bli liggande ett par år och då har de väl glömt att de har den

• Lilla Linnéa

Betickset för barn får man mkt användning av sen när de börjar äta själva.

• Lillpluttens mamma

Jag ville gärna ha fina sagoböcker till min son. Fick 2 stycken. Jättekul att ha! Nånting som man har glädje av i många år framöver.. Man kan ju skriva något fint i den så att de minns att den är från dig.

*Lycklig mamma till Alvin född 30 mars -06*
  • anka82

Åh, tack för tipsen! Nu har jag lite att fundera på
    Var kan man köpa fotavgjutningspaket?
    Och bestick är kanske inte så dumt... har hört en kollega här på jobbet som använder barnbesticken än, fastän barnen är utflugna för länge sen.

• elegi

Lilla Linnéa
    Håller med, barnbestickset är superbra att ha, det har man långvarig användning av men man behöver ju inte köpa de dyraste

• grabbarnabus

Några kompisar till oss har fått prinssesstolar ( finns prins också) så himla fina och de kan de ju andväna rätt länge. Är som små barnstolar fast mycket finare. En sån med kanske namnet inskrivet i ryggen!

• Duckan74

Tipsar också om böcker. Tycker det är jättebra presenter.

• elegi

Ang böcker där den som får boken blir huvudpersonen så har vi beställt från www.sagofabriken.se till 3 st 6 åringa tjejer som ska ha ett gemensamt prinsesskalas

• Lilla Linnéa

fotavgjutningspaket finns lite varstans. Vet att det finns i vissa inredningsbutiker och på barnenshus.

• Lillpluttens mamma

avgjutningspaket finns på rena barnbutiker som Happyland, babyproffsen och såna affärer..

*Lycklig mamma till Alvin född 30 mars -06*
  • meya

Jag säger bara... www.kalassmycken.se
    Wow, vilka fina smycken för både prinsar och prinsessor Det ska vi köpa till de barn som fyller år härnäst!
    När Oliwer döptes fick han:
    En filt
    Nallefäll från Ikea(ser ut som en isbjörn som man kan ha som matta)
    Servis
    Sagoböcker
    Halsband med platta(har alla killar fått)
    Minnesskrin
    Golfset
    Pengar
    Fonder
    mm

• anka82

WOW!! Tack för alla tips! Nu har jag fått jättemånga idéer, så det blir väl nästan svårt att välja :) Men det är bra att komma ihåg till nästa gång man blir bjuden på dop!

Svar på tråden Behöver hjälp med doppresent!!