• Anonym

Hemorrojder, Xyloproct

Har så ont, har inte gjort det jag ska på toan på flera dagar nu
    Har köpt xyloproctsuppar (stolpiller), är det någon som vet hur lång tid det tar innan de verkar? Alltså när hemorrojderna börjar göra mindre ont. Eller om de bedövar någonting? Usch jag HATAR det här...måste ju gå på toa men KAN INTE

• Svar på tråden Hemorrojder, Xyloproct
  • Anonym

Dom hjälper ganska fort faktiskt... Jag använde alcosanal och jag var av med problemet efter 1 vecka helt å hållet... Men det beror nog lite på hur mycket det är å så!!! Hoppas du blir av med det snart!

• Venus

Jag använde bara salvan och den bedövar lite... Var skönt att använda den, jag fungerade normalt under ett tag...
    Jag har för mig att supparna ska vara smärtlindrande oxå, men jag vet inte till vilken grad...

Hoppas det blir bättre för dig snart, det är ett helvete att inte våga gå o sätta sig på toaletten...

Kram...

• Kagi

En till som använde salvan, och den funkade jättebra. Hade inte hemorrojder, men liknande problem, och efter förlossningen. Det var helt underbart att kunna gå på toaletten utan att känna nästan någonting...

Enligt fass.se är även supp:arna lokalbedövande.

• Smillas och Mauritz mamma

Använde också salvan och blev av med problemen! Håll ut, det kan göra så ont, men när man blir bättre är det underbart

• Anonym

man kan använda xylocain salva mot smärtan

• jeannette

jag har använsd supositorium o den är bra det tar typ några timmar

xylocain

• Angelica

Lägger mig i här med en fråga istf att starta en ny tråd.
    Vad GÖR xyloproct egentligen? Tar dom bort hemorojderna helt eller bedövar dom bara så "problemet" kvarstår?

• Smillas och Mauritz mamma

Mina försvann när jag använde salvan. Men hemorrojder som man får i samband m förlossningen kanske är lättare att bli av med???

• MB23

Jippiii en sån tråd har jag längtat efter.

Jag har hemor. och det gör jäv*ligt ont. Ja ni vet va jag menar som har det.

Är det ngn som har INRE hemorojder. För det har jag. Och va har ni använt för att minska den förbaskade smärtan

Mimmi & Manuella

• Anonym

TS här...

Tack för alla svar!

MB23 OM det är hemorrojder jag har, så är de inre. Fast jag har "tur" mina känns inte ens, BARA (bara och bara... ) när jag ska bajsa. Men då är det fruktansvärt!!

Har nu börjat med supparna...och igår kunde jag äntligen, efter ca en vecka, gå på toaletten! Helt underbart efter att ha varit nödig i ca 2 dagar men inte kunnat pga smärta...
    Det gjorde väldigt ont fortfarande, men inte lika dj*vulskt ont som det gjort de andra dagarna när jag försökt. Får hoppas supparna hjälper!

• Venus

Satt o tänkte på dig förut när jag satt på toaletten *ironiskt inte sant *

Ett tips från mig är att även om det gör ont försök gå varje dag, i alla fall varannan dag för ju längre det ligger kvar i tarmarna desto mer vätska suger tarmarna ur och det blir hårdare...

Själv räckte det med att jag började gå på toaletten varje dag, äta knäckebröd och dricka MYCKET vatten och promenera mycket... Nu använder jag inte salvan längre och det är sällan jag känner av mina H...

Sedan är ett tips till att prata med apoteket, många som spruckit hela vägen bak vid förlossningen får mjukgörande "medel"... Finns att köpa på apoteket, men jag kommer inte ihåg vad det heter... Detta är inget laxermedel utan bara till för att se till så att det inte blir så hårt... Kan ätas under lång tid om det skulle behövas...

Hoppas det blir bättre för dig...

• Angelica

Okej, jag har fått en yttre, stor sak som kläms åt mellan skinkorna *trevligt samtalsämne* o det gör så jäkla ont. Men jag ska gå på apoteket o rådfråga för det här går inte längre...

• Anonym (Hemmis)

Jag trodde att jag hade hemorrojder men när jag gick till läkaren visade det sig att jag har sprickor också. Dessa läker tydligen inte av sig självt utan man behöver en receptbelagd salva. Om inte syloprocten hjälper skulle jag råda dig att gå till läkaren för att kolla ordentligt. För övrigt har scherproct funkat bättre än syloprocteb för mig. Den var receptbelagd innan men inte nu längre

• Anonym (TT)
    Harst skrev 2016-07-12 19:51:48 följande:

Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för xyloproct (endast en konsultation nätet ) www.besteuropeanpharmacy.com

Xyloproct är receptfritt i Sverige..
  • Anonym (TT)

Mitt tps är Frukt o Fibrer tabletter från Apoteket.. De gör avföringen lösare så blirden lättare att få ut..

• Anonym (Satans skit (haha))

Jag äter medicin som gör mig helt förstoppad och då spricker jag med.
    Använder ALLTID en stor klick salva precis innan och det hjälper för mig. Jag blir inte bedövad men det hjälper.
    Prova.

Svar på tråden Hemorrojder, Xyloproct