Badrumsinredning från IKEA eller vart?
Vi ska göra om badrummet i vårt nästa hus. Vart har ni köpt er badrumsinredning? Tänkte ha något i ek/vitt, vart finns det? Pris? Och vad är snyggt att ha för klinkers och kakel till detta?
Vi ska göra om badrummet i vårt nästa hus. Vart har ni köpt er badrumsinredning? Tänkte ha något i ek/vitt, vart finns det? Pris? Och vad är snyggt att ha för klinkers och kakel till detta?
Vi gjorde om vårt badrum nere för tre år sedan. Valde en rätt klassisk stil för att inte tröttna och kunna variera med handduksfärg etc.
Vitt standardkakel på väggarna, ljusbrun sjösten på golvet, ekdörrar på skåpen (har bara underskåp, om man kan kalla badrumsskåp så) samt vanligt vitt porslin på toalett, badkar och handfat. Vi valde att "möblera" med Ikeas serie, för att kunna byta luckor då och då om vi lessnar. Vi betsade Ikeas billiga skötbord Sniglar i ek, och det passar jättebra till. Kompletterade med lite ljuslyktor, gröna växter m.m. Vi är helt nöjda med allt!
Jag tror säkert att man ser skillnad på Ikeas serier och dyrare alternativ om man ställer dem bredvid varandra, men hur ofta gör men egentligen det...?
LinaT: Låter precis som den stilen jag skulle vilja ha det... Har du någon bild? Vill ha väldigt neutralt så man kan få dit någon färgklick genom ex. handdukar
Glömde det bästa av allt; en badrumslampa ovanför den stora härliga spegeln med ekram och i taket infällda spots; allt styrs med dimmer för att få just den belysning man vill ha för stunden.
Pris på allt? Jag vet inte, men Ikeas hemsida har ju med sina grejer i alla fall. Där hittar du den biten. Kakel etc har jag insett att man kan göra jättebra pris på om man vet om i god tid att man ska renovera och kan utnyttja när affärerna av olika anledningar säljer ut till lockpriser. Glasbetong som vi ska ha i badrummet uppe kan man exempelvis hitta till ruskigt låga priser om man inte måste köpa vid ett visst tillfälle. Framförhållning lönar sig med andra ord...
Lycka till!
LinaT: Jag hittade dock inga möbler i ek på Ikeas hemsida... Blir väl lite för tråkigt med vita möbler och rätt så ljust kakel och klinkers. Nu har vi inte så många veckor kvar tills renoveringen ska börja så vi får väl helt enkelt köpa det till fullpris. Men neutralt kakel och klinkers brukar inte vara så superdyrt
Hafa har snygga badrumsmöbler, dessutom billig. Svedbergs och vedum har också mycket fint men något dyrare.
Mjao: Hafas har jag tittat lite på men hittar inga priser?
BlygTjej: Tittade också in på Ikeas sida, och tydligen finns inte Vättern-serien med ekdörrar längre. Typiskt!
Vi har ju vitt porslin och oljad ekinredning från westerbergs. Svart golv och grått kakel!
Tack! Vad snäll du är! Nu har vi fått duschdörren med, specialbeställt en för att matcha ekdörren!
japp, med radio He, he, man får ha ljudet hööögt när man bubblar...
Åh då är det precis en sådan....Kunderna blev hur nöjda som helst när min man beställte ett sånt och satte in...Jag bilder på detta badkar som jag tog då jag var till lägenheten för jag blev så imponerad....
Ha, ha... Ja-exakt likadant är det!
Joonas: Snyggt! Vart fick ni tag i kaklet och vad kostade det? Vet inte om man ska ha glansigt eller lite matt...? Och vart kan man titta på den inredningen? Någon hemsida kanske?
www.westerbergs.com/info/default.aspx&LanguageCode=SWE&CountryCode=SE&departmentcode=1099&pageid=73&mtc=1088
inredningen, de har säkert en åf-lista någonstans på hemsidan...
Kaklet har vi köpt på optimera men kommer från höganäs kakel. Tror det kostade 4-500 kr/kvm