• Ladyn

Bo på hotell?

En liten pinsam fråga känns det som, men jag har faktiskt aldrig bott på hotell (ännu)
    Men nästa vecka är det dax, via jobbet!
    Så min fråga är, hur mycket finns det på hotellrummet? Vad behöver man ha med sig i fråga om schampo, handdukar, hårblås mm?

• Svar på tråden Bo på hotell?
  • littletiger

Det beror nog på vilket hotell det är och vilken standard det har.
    Men handdukar finns ju, brukar finnas schampo & duschkräm men jag föredrar att ta med mig mitt egna. Hårblås brukar finnas men dem brukar oftast vara ganska kassa så jag tar hellre med min egen som jag vet är ordentligt blås på. Handdukar & lakan behöver du dock inte tänka på.

• Ladyn

Ok, det är alltså så olika på hotellen?
    Men schampo o duschcreme borde finnas då kanske?
    Hur är det med tandkräm då?

Jag vill nämligen släpa på så lite som möjligt!

• littletiger

Det enklaste är ju att kontakta det hotellet ni ska bo på och fråga dem vad som finns på rummet.

• Ladyn

Jo visst vore det ju smidigaste att kontakta hotellet, men när man inte vet vilket det är så blir det lite svårt O inte har jag någon lust att ringa till nya jobbet o fråga vilket hotell det handlar om liksom...

• uniMog

schampoot brukar vara uselt och inget balsam. Tvål finns det ju men tandkräm har jag inte ofta stött på

You'll never get to Heaven if you're afraid of getting high
  • Gisse the one and only

Inte tandkräm, men handdukar, lakan, tvål, duschkräm och schampo. Hårtork, ibland, men oftast kass även på bättre hotell

Så ta med va du vill ha, tandborste kläder och smink, hårtork, spray osv.

Hur länge ska ni vara där?

Stryk mig medhårs....annars
  • Kullan från Dalom

Tvål brukar finnas... Ofta kan det vara kombinerat med shampoo.
    Så jag ahde nog tagit med mig schampoo, balsam, tandrkäm och lotion..
    Det finns sängkläder, handdukar och kanske nått litet resekitt med schampoo ect.
    Men det brukar finnas att köpa i receptionen om du har glömt och inte vill ha det "kladdet" som de har på rummen..

Om du inte ska bo på ett vandrarhem så kan du nog räkna med att du får tvål, sängkläder och handdukar...

Lycka till och NJUT för det är skönt..

• Ladyn

Ok då vet jag lite mer nu iallafall O vi blir där över natten bara.

Svar på tråden Bo på hotell?