Finns det några "bra" flingor?
Jag försöker att hitta några bra flingor. De ska vara goda och de ska inte innehålla en massa socker och annat tjafs.
Finns det såna?
Jag försöker att hitta några bra flingor. De ska vara goda och de ska inte innehålla en massa socker och annat tjafs.
Finns det såna?
Har jag undrat ganska länge, så jag "puffar"
Ja det verkar behövas...
Det kanske är så illa att det inte finns några bra flingor?
Flingor till filen?
Då är väl branflakes ganska bra, och hyfsat goda.
Sen har Start kommit med fullkorn light, inte så nyttiga men mumsigt goda
Havrefras är de bästa flingorna med nyttigt innehåll och mindre socker.De är även nyckelhålsmärkta.
Allbran är ju också nyttiga,men de smakar inte gott tycker jag.
Jag har själv knäckebröd i min fil,rågrut tex...lätt att bryta puffar av! 100% fullkorn,och gott!
jag kör med frebaco fullkornsringar. De har inget socker så det tar ett tag att vänja sig vid dem. Men nu tycker jag att andra flingor smakar bara en massa äckligt socker
De enda flingor jag har hittat heltutan socker är Frebacos Frukosthjärtan och Havreringar.
många bra idéer!
Jag ska läsa på de paketen när jag kommer till affären.
Knäckebröd i fil är ju sååå gott! Måste köpa knäckebröd
Fruktmüsli från Änglamark är helt okej, lågt sockerinnehåll och smakar gott.
all bran är ju supersmaskigt! mm.
Freebacco är helt utan socker
shredded wheat är också flingor utan så mkt socker..för jag antar att du är ute efter flingor som inte innehåller så mkt socker..de flesta som märks m fullkorn innehåller mycket socker. ta för vana att kolla sockermängd på paketet..de flesta sk barnflingor innehåller alldeles för mkt socker..det finns vanliga cornflakes utan tillsat socker också..sen kan ju sockerhalten i tex musli vara lite högre då de ofta innehåller torkad frukt..helt utan socker behöver ju inte flingor vara men varför ska man ge barn en sockervana när det egentligen inte behövs..kommer nog fler flingor med mindre socker i hyllorna framöver då socker verkar vara den senaste "farliga" grejen...
vi har ibland lördagsflingor faktiskt, men de värsta flingor jag sett på slutet var fit&active vetekuddar..fyllda med nougatkräm!! helt sjukt..smakade hasselnötskaka..ja barnen åt några men inte som frukost utan som fika
K-special kör vi med hos oss...mumma tycker barnen!Enda flingorna de äter!
rice krispies innehåller inte så mkt socker heller har jag för mej..men det är inte såå mättande m risbaserade flingor..tycker inte jag iaf