Gravidklädesbutik i Göteborg?
Vet någon om det finns bra butiker i Göteborg som har mammakläder? De jag känner till är Mama Mia, Mammakläder (brevid Creperiet) och TopShop. Finns det fler??
Vet någon om det finns bra butiker i Göteborg som har mammakläder? De jag känner till är Mama Mia, Mammakläder (brevid Creperiet) och TopShop. Finns det fler??
Hej FlovesT: det finns en bra - men lite dyr - butik som heter Mumz och som ligger på Södra Larmgatan (vid nya Pedagogen vid Grönsakstorget). Jag köpte ett par jättesnygga stretchjeans där för 700 kr.
Vero Moda har börjat med mammakläder annars finns det ju också kläder på H&M, KappAhl och Lindex.
Men visst är det svårt att hitta snygga mammakläder? Jag har hittat en bra hemsida som har snygga kläder men man vill ju gärna prova!
Hur långt är du gången?
ja måste säga, att H&M har jättesnygga mammakläder nu, hittade jättefina saker där!
LeelooK: Jag kan hålla med om att H&M har ganska fina mammakläder just nu men utbudet skiftar väldigt från butik till butik. Den butik jag har hittat mycket i är på Kungsgatan. Var har du handlat mest?
japp ! den på kungsgatan är det som jag har handlat i oxå..(dom hade en grymt snygg svart/vit/rutig kjol) men även i nordstan har jag sett väldigt fin akläder, den är ju lite större oxå, (inte den brevid åhlens, utan den andra)
Det finns en butik på Linnegatan som heter M.O.J., ligger ganska nära Prinsgatan mot Linneplatsen.
Atira
MOJ är jättefin faktiskt. Mycket trevlig personal också som är lagom hjälpsam
MOJ ligger snett över gatan från Creperiet på Linnégatan. De har tusen gånger finare kläder där än i den affären vid Creperiet!
HM i Femmanhuset har mer än den bredvid Åhlens, men jag har ändå hittat mest kläder i den på Kungsgatan.
Mums på Södra Larmgatan har inte enbart dyra kläder. Dom har bl a märket Mamalicious, jag köpte byxor för 499 och en top för 249, inte speciellt dyrt om man jämför med HM.
Åh tack för alla svar! *antecknar namn och adresser till alla butiker*
Jeanette69: Jag är i v. 25 nu och magen bara växer och växer.
FlovesT: Va' kul! Jag är bara i vecka 15 och längtar tills jag kan använda gravidkläder (nu är det ju knappt synbart). Grattis och lycka till med dina inköp!
Jeanette69: Ett tu tre så är du där! Jag tycker det har gått jättefort sen jag blev gravid. I början upplevde jag att tiden gick långsamt men nu spinner det på som bara den. Hinner knappt komma ihåg vilken vecka jag är i innan veckan är förbi och jag ska komma ihåg ännu en siffra. *s*
Grattis själv föresten!