• Anonym (trasig)

Kvinnor som älskar för mycket!

Kvinnor som älskar för mycket. Jag är tydligen en av de.
    Doktorn konstaterade det på vårt första möte. Jag sökte hjälp för ryggproblem och fick det svaret. Kroppen påverkas av vårt inre. Min rygg har med åren (23år) sjunkit i hop och försvagats medan jag på utsidan är en stark tjej. ingen kan ana... "ditt rörelse mönster är motsägelse fullt" Jag visar upp mitt alterego och det är starkt!!! Jag är hård som sten på utsidan men mjuk som övermogen banan på insdan. men det gör inget, för ingen kommer någonson in dit. Jag har övat upp det i flera år. Jag är inte sårbar...

Har börjar öppna lite på skalet och det gör fruktansvärt ont...

Jag har välrdens bästa man. men en trasig familj och alla mina relationer är skadade på något vis... Jag raserar allting jag bygger upp men ger aldrig sjväl upp att kämpa även när jag vet att det är lönlöst, min man kommer aldrig förstå mig efterosm hans liv varit en dans på rosor...

någon fler??

Skulle vara skönt att känna att man inte är ensam. lite samhörighet.

• Svar på tråden Kvinnor som älskar för mycket!
  • Anonym (trasig)

jaha... då fick man det bekräftat då. att man var ensam

• Anonym (kramis)

Jag har inte själv upplevt detta, hoppas det är ok att jag skriver ändå.
    Jag är också lite sån att jag gärna sätter upp en fasad fast det är kaos inuti.

Har du försökt förklara för din man? Du kanske kan visa honom det du har skrivit här?
    Får du hjälp hos någon psykolog?

*kramar om*

• Anonym (en till)

Hej!

Nej du är inte ensam...jag finns oxå!

Samma som mig, en hård yta utanpå...men en svag inuti...Svår barndom men dåliga relationer bakom mig men numerar lever jag ett lyckligt familjeliv...utåt sett!....

Kram på dig!

• Anonym (Anna)

Här finns en till...

Hinner inte skriva mer just nu men känner igen mig så oerhört väl.

• Anonym (Ensam)

Samma här och i mitt fall har det lett till ensamhet. Jag har många vänner, lyckas bra med jobbet men när det gäller relationer är jag för skadad av min uppväxt för att kunna fungera.
    Jag öppnar mig bara för män som behandlar mig som skit, det är jag ju van vid, och håller fasaden inför bra killar, det skrämmer mig mer. Då måste jag våga stå kvar i ett ärligt möte och det går inte.
    Jag har kämpat med hopplösa fall tills jag själv kraschat och knappt orkat ta mig upp.
    Jag har ungefär alla psykosomatiska besvär man kan ha och min rygg är helt paj. Sjukgymnasten verkade chockad och sa att jag som är så ung inte ska ha såhär ont. Jag har muskelknutar i hela ryggen och axlarna, konstant spänd. Känner mig så värdelös och tom inombords men ingen skulle ana det. Ingen kommer mig egentligen inpå livet, fasaden är för stark.
    Jag vet vad du menar, du är inte ensam.
    Skönt att du har hittat en bra man nu i alla fall.

• Anonym

jagkänner som du! och har äntligen börjat i terapi. har du läst boken "kvinnor somälskar för mycket"? jag rekommenderar den starkt!!!

• Kojbe

Den boken har varit min bibel kan också starkt rekommendera den!

• Anonym (trasig)

ja jag blev rekomenderad den boken. ska pinna iväg till bibblo och låna den någongång nästa vecka... kul att läsa att fler gillat den.

jag pratar med min man om det, men det känns som att han aldrig kommer förstå. han hade sån där drömbarndom. han försöker verkligen men hur ska han någonsin kunna förstå hur förstörd jag verkligen är? Han frågar heller aldrig och i går sa han att det är för att han inte vill veta, han blir så ledsen och han orkar inte. men vad tror han att jag blir om han säger så då? jaja...

kall kontakta en ny psykolog nästa vecka, den ajg har nu känns inte bra (han är man det är det osm känns fel).
    skulle vara kul att prata med någon av er som upplevt samma saker, för det är ju trots allt bara vi som förstår varandra.
    Jäkla anonymitet

• Anonym

Hej!

Nej du är inte ensam...jag finns ochså!

Samma som mig, en hård yta utanpå...men en svag inuti...Jobbig barndom ...halvtaskig relation med min sambo...Men vi ser nog lyckliga utåt
    Just nu mår jag inte alls bra..varit deppig hela dagen..Tyvärr känner nog 5 månaders gamla dottern av det ...

Svar på tråden Kvinnor som älskar för mycket!