• BrideOf Rocky

Göra om ett vitt kylskåp till rostfritt?? Tips??

Nån som gjort om sitt vanliga vita kylskåp till rostfritt?

Antingen med plastfilm eller värmepistol eller på nåt annat sätt??

Ska renovera köket och är liite för snål för att köpa kyl och frys,men ska köpa rostfri spis och ugn så det är kanske inte så snyggt att blanda.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Göra om ett vitt kylskåp till rostfritt?? Tips??
  • tilda001

Hej !!
    Det ska finnas rostfritt Färg att köpa som man kan ha på vitvaror...

• BrideOf Rocky

Tilda,

OK, tack.
    Vet du vart det finns att köpa?

Frågan är om det är svårt att få det att se snyggt ut bara...

• Vem där

Min syster slipade rent dörren på ett vanligt gammalt kylskåp. Jag tyckte det blev riktigt snyggt men om det är rostfritt det vet jag faktiskt inte.

• tilda001

ja du jag vet inte men jag läste om det i en inredestidning för ett tag sedan !!
    Lyssna på en färgaffär...

det finns färger på Biltema som liknar... 

jag  var in dit och köpte  spray till ett element som  jag sprayade (matt silver) och det gick bra att spray... 

men man måste vara noga när man sprayar så att man inte sprayar förmycket ....

• BrideOf Rocky

OK, tusen tack!

Nån mer som gjort om sitt kylskåp?

Kanske i nåt annat än rostfritt?

• Rabies

Jag "antikade" ett kylskåp jag hade en gång i tiden. Jag rökte 2 paket om dagen i ett års tid, gav en fin gyllene patina, sen hystade jag ut det från balkongen när jag fick ett nytt.
    Det såg skitgammalt ut.

• Rigmor Mortis

Kolla med en lackeringsfirma vad de tar, kan väl vara värt en slant att få det riktigt bra. Min bror lackade om sitt gamla gula kylskåp till vitt (han är lackerare), det ser ut helt som nytt!

• Master J

Vill du nu att ditt kylskåp ska ha en "rostfritt" utseende så varför inte investera i en rostfri plåt!!! Ett enkelt val, finns i 0,5mm tjocklek att beställa och kan sedan limmas på din skåpsdörr. Ditt skåp kan även vara byggt med dörr som har en kantlist i aluminium. Om så är fallet kan en rostrfri plåt skjutas in på plats i dörren och det ser ut som fabrikstillverkat...
    Limma med två komponent lim.

• jenniiica

Åh jag o min sambo som pratat om detta, vi tyckte vi själva va helt tokiga och bara skrattade åt det :) Vad glad jag blev nu att det går att göra så!!

Svar på tråden Göra om ett vitt kylskåp till rostfritt?? Tips??