• Nillemma

Tips på bra/billigt boende i London

Tänkte ev överraska sambon med en weekend till London. Flyg hittar jag billigt..men boende? Någon med heta tips

• Svar på tråden Tips på bra/billigt boende i London
  • littletiger

prova med www.travelstay.com

Vi bodde på www.normandie-hotel-london.com/default.htm

ok, för det var billigt, helt & rent och tyst. Hårda sängar men det är det. Frukosten var ingen höjdare dock. Inte direkt romantiskt & mysigt men ok om man inte har så höga krav på boendet. Bra site att boka på, inga problem alls.

• Nillemma

Tack Ska genast spana in sidan..

• Nillemma

Fast där står ju inga priser på det hotellet??

• littletiger

ähm, ok. Gå in på bokningssiten (travelstay) och leta upp hotellet där så kan du se priserna, det var så jag gjorde. Alternativt maila hotellet och fråga. Har för mig att priserna stod där tidigare?

• Nillemma

Oj de var inte så billigt..typ 900-1000 kr per natt om jag räknat rätt..

• Karpet

Nilemma

För att vara London så är det väldigt billigt, speciellt om man vill ha ett hotell där det inte är jätteskabbigt och råttor på rummet.

Ett hotell som inte alls är romantiskt, men är nybyggt, rent och ligger bra till geografiskt i stan är Easyjets hotell. Deras rum ser ut som hytterna på Finlandsfärjorna ungefär, väldigt kompakta men välplanerade och som sagt, framförallt rent och fräscht. Deras hemsida är: www.easyhotel.co.uk/

• Trinity78

Jag rekommenderar Bedford hotel i Russel Park. Jättefint, centralt och relativt billigt. http://www.viewlondon.co.uk/hotel_details_655.html

Jag rekommenderar INTE Ashley House! Sunkigt och äckligt även om det var väldigt billigt.

Tillskriv aldrig något ont uppsåt när det är tillräckligt att förklara det med dumhet
  • motalatjej

jag har hittat ett ställe i london som heter Rose court hotell, kolla det hotellet! Det funderar vi på! Vi ska antingen till paris eller london med lutar år london! Vi tänker boka via www.hotelreservation.se å rose court hotel kostar 2241 kr för oss två, i tre nätter! Lycka till!!

• Flutterby

Regent Palace, ligger mitt i smeten, precis vid Piccadilly. Vi bodde där -89 o då var det helt OK.

• Toxxic

Gå in på www.tripadvisor.com där hittar du betyg på alla hotell i london. Skit bra sida!

Vi ska dit på Torsdag och kommer bo på St Davids Hotel i Paddington/Bayswater. Det var det enda hotellet i den prisklassen som hade fått grymt bra betyg (85 st har betygsatt och hotellet har i genomsnitt fått 4 av 5 i betyg) Vi betalar 69£ per natt.

• LillaAnna72

Vi åker över nyår och ska bo på:

Westminster Hotel  
    16 Leinster Square
    London, England W2 4PR
    (Bayswater/Notting Hill)

Vi betalar bara 2400 för tre nätter (för två personer) så det blir bara 400 kronor per person och natt. Hotellet ser bra ut och jag vet folk som bott där och varit nöjda.

• Shoegal

Vi hittade hotell på www.venere.com (Seven Dials Hotel för 85 pund/natt) Där kan man söka utifrån stadsdel vilket jag uppskattade iaf.

• Pshevil

Vi brukar bo på Royal National vid Russell Square (nära British museum), helt o hotell med bra läge ca 10-15 min promenad till Oxford Street, ca 400 r per natt och person tror jag. Brukar boka genom www.resfeber.se.

• Pshevil

helt ok hotell skulle det stå, jäkla tangentbord!

Svar på tråden Tips på bra/billigt boende i London