• Max mamma

Hostar MER av bricanyl å pulmicort?!

Max får sina astmamediciner när han är förkyld å har hosta.
    Men både jag å Per har jämt tyckt att han hostar MERA när han får dessa medciner?!

Ni som har barn som behandlas med inhalationsspray i bland,hostar era barn åxå när dom får medicinen?

Camilla

• Svar på tråden Hostar MER av bricanyl å pulmicort?!
  • Angelicious

Hej Hej..

jag har haft astma och allergi hela mitt liv.. och jag förstår vad du menar..
    jag har både använt pulmicort och bricanyl.. bricanyl fick jag sådan hjärtklappning av
    och svimmade även av en del gånger, så slutade med d..
    sen fick jag pulimcort.. d har fungerat bättre MEN med kombination av ventoline..
    Har din son oxå någon vid behovs medicin.. jag tycker att hostan försvinner av ventolinen..
    Hoppas att det blir bättre för din son. Vet hur jobbigt det är att ha astma..!!
    Lycka till..!!

• Max mamma

tack föör ditt svar.

men nog är det väl flera barn som inhalerar dessa mediciner???
    Hur har ni det?

• Julia85

Lia har förkylningsastma och får bara medicin som inhalator vid förkylning. Då när hon får den hostar hon också mer. men det är för hon har så mycket slem i luftrören. Det slemmet löses upp när hon får medicinen och då hostar hon mer för att få upp det.
    Det var iallafall vad läkaren sa till oss då jag frågade varför hon hosade med när hon fått inhalationen.

• noona

Min son har förkylningsastma och får dessa mediciner när han är förkyld, eller ja han får airomir istället för bricanyl. Jag har inte upplevt att han hostar mer av medicinerna. Tvärtom hostar han knappt alls när han får dem. Hur länge har din kille tagit medicinerna? Har det alltid varit så att ni tyckt han hostar mer när han tar dem eller har det blivit så sista tiden?

• Max mamma

Tycker heller inte Max får upp ngt när han hostar,hostar heller inte på nätterna...det stämmer lixom inte med astma...man är ju inte säker på att Max har astma heller,eftersom medicinerna hjälper föga.
    Törs heller inte prova utan medicinerna vid förkylning....

Max har mkt problemmed luftrören,har haft ända sen han föddes,vid 6 mån. konsterades det förkylningsastma,då var han ju rosslig å pipig.
    Men det är han aldrig nu,men får JÄMT en grönj*vlig hosta vid förkylning.
    Han har åxå en morronhosta JÄMT,så han måste hosta upp sej efter det han har stigt upp,men han får aldrig upp ngt-utan det är torrhosta...

Vi har ju varit in på barn x antal ggr för detta,å gjort en massa tester å prov som inte visar ngt "fel".han har känsliga luftrör ,å det kommer att växa bort säger dr.

Men jag tycker inte att han ska behöva ha det så här,han blir ju jämt hostig när han anstränger sej,och har jämt den här morronhostan....stackarn...fast han verkar inte så bekymmrad själv,utan det är nog jag som är mera bekymmrad.

C.

• Pegus

Min dotter hostar också mycket precis när hon innhalerar pulmicorten,torrhosta, ungefär som medicinen irriterar i halsen. Men hostan går över på en gång och i det långa loppet så blir hon bättre och hostar mindre, av sin medicin. Hon tar pulmicort varje dag och airomir vid behov för luftrörsbesvär.

• fantasy

kombinerar du med mollipect? för annars kan det vara en ide, för än om barnet har astma så brukar det finnas slem oxå som måste behandlas..

dessutom skall du tänka på att sätta in pulmicorten så fort du ser minsta antydan till förkylning.

Jag ger en puff varje kväll, men misstänker jag förkylning ökar jag genast till två puffar morgon och kväll för att förhindra förloppet att bli so jobbigt.. sen ger jag oxå mollipect tre ggr dagligen så snart han visar tecken till att börja hosta. och airomir då han blir tätare och mollipecten inte hjälper (dock slutar vi ej med mollipecten för det)

• fantasy

såg nu att det var ett stort barn vi pratar om... jag har bara erfarenhet av små barn.. sonen som har förkylningsastma är 2år och fem månader, men så gör vi..

• noona

Hosta vid ansträngning är ju ett tecken på astma. Natthosta är ju också ett tecken på det men det har han ju inte. Ger du honom medicinerna jämt eller bara vid förkylning?

• Max mamma

Ger mediciner bara vid förkylning,men det har ju så gott som varit jämt nu sista månaden...

Blir gaaalen på denna hosta....eller hosta...det är mer hackhosta....kan han har fått ett tics efter allt hostande?!

C.

Svar på tråden Hostar MER av bricanyl å pulmicort?!