• Anonym (nervös....)

Tecken på otrohet?????är han det??

Hej alla!

Var fan ska jag börja.....
    Blev ihop för 5 år sedan,,,jättekära,,,mycke sex (som alltid i början)
    Jag blev sjuk/derprimerad och tappade min sexlust,,,kom tillbaka och vi hade det bra.....vi fick barn...vi hade det bra.
    Nu för ungefär 1 år sedan så blev min kille från att vara kärleksfull bedyra sin kärlek och hade gosigt sex---jättebra sex till att nu inte ens fråga hur jag mår inte en puss eller kyss och inte nu haft sex på typ 3 månader,,,han har alltid varit den som vill ha sex ofta men nu helt plötsligt så vill han inte???? fattar inget...jag e bara stum.
    Jag har väntat ut honom och försökt och försökt,,,jag har varit extra kärleksfull och bjudit in till sex ett antal gånger men inget hjälper....vad ska jag göra,,,han skyller på att han har så mycket på jobbet och att han inte har lust till sex...men kärlek då frågar jag mig,,,varför får jag inte ens en liten klapp på kinden??? har han träffat någon annan eller har har slutat älska mig,,,,jag e rädd att han inte själv ens har insett att han kanske inte älskar mig längre,,,,och att han kanske vill älska mig pga vår dotter...gus jag vet ingenting längre.
    han jobbar över ofta e knappt aldrig ledig och när han väl e ledig så vill han umgås med vänner istället....

hjälp mig!!??

• Svar på tråden Tecken på otrohet?????är han det??
  • Anonym

Hmm..ja, det låter kanske lite "konstigt"....dels att han inte är så kärleksfull längre och för att han nästan aldrig är hemma....Kanske dax att ställa honom mot väggen och fråga vad som händer...
    Säg att du känner dig orolig och behöver få veta vad han vill och inte.

• Anonym (nervös....)

jag har frågat och frågat,,,det konstiga är att jag helatiden berättat för honom att jag faktiskt mår dåligt av detta som händer,,,mitt självförtroende e helt borta och jag känner mig helt oattraktiv mm...han borde ju reagera med att oj gumman fölåt...men men inget sådan han bara fy va du e jobbig med din svartsjuka och gud va du e fjantig klart jag inte e otrogen bla,,,bla,,,bla,,,inte en tendens till känslor i hela hans kropp.

• Anonym (lilla jag)

jag känner precis som du. Dom första 2 åren var min pojkvän väldigt kärleksfull mot mig och sexlivet var underbart. Men dom senaste 3 åren har han varit väldigt avvisande mot mig. Och vi har sex väldigt sällan fast jag försöker ta initativ

• Anonym (M)

Visst, det kan ju vara så att han är otrogen. Men det kan ju också vara så att han tvivlar på ert förhållande och vill ha lite utrymme. Kanske är han otrevlig mot dig för att han inte mår riktigt bra i förhållandet, eller för att han har dåligt samvete för sina känslor.

Jag tror att det är vanligt att man någon gång går igenom något sånt här om man har ett längre förhållande. Kommer ni ur krisen så stärker det ert förhållande.

För din skulle (och kanske för hans skull) vore det såklart bäst om ni kunde försöka prata om saken. Kanske kan du försöka att prata med honom utan anklagelser och misstankar. Fråga honom hur han mår. Om det är något speciellt på jobbet som är svårt.

• Minxy

Jag håller med Hannah76: Killar kan också ha svackor då de inte vill ha sex! Då de inte klarar av närhet! Då dom bara vill sitta själv vid datorn.
    Tyvärr så har vi en utbredd föreställning om att killar alltid är kåta och om dom inte vill ha sex så älskar dom inte sin flickvän. Jag tror att det är helt fel. Killar kan också ha dåliga dagar och längre svackor - precis som tjejer.

TS: Om du känner innerst inne att du tror att han har nåt fuffens för sig så ska du självklart fråga honom. Du måste ju få en chans att prata om detta så du kan slappna av.
    Men om de enda misstankarna du har handlar om att han jobbar över mycket och inte orkar ha sex så tycker jag att du kan ta det lugnt ett tag. Tänk om min sambo skulle tro att jag var otrogen varje gång jag var tvungen att jobba över en längre tidsperiod + att jag inte alls var sugen på sex...han skulle ju tro att jag var otrogen minst 3 månader per år!

• Junke

Ja är sexlusten borta för en man då är det kris! Jag har aldrig sagt nej till sex tvärtom det kan aldrig bli för mycket av det goda. Är han impotent? Du måste fråga om han älskar dig? Jag har legat borta och jobbat tio dagar i sträck och åkt 80 mil hem, men inte var det något fel på min sexlust för det. Är vännerna viktigare för honom än dig och er dotter då är det något som är fel. Jag lider med dig som har gjort allt du kan, men nu måste du få svar på dina frågor ställ han mot väggen.

• Anonym (?)

Hmm..ja, det låter kanske lite "konstigt"....dels att han inte är så kärleksfull längre och för att han nästan aldrig är hemma....Kanske dax att ställa honom mot väggen och fråga vad som händer...
    Säg att du känner dig orolig och behöver få veta vad han vill och inte

• Irma77

Hej vännen.

Jag tror absolut inte han är otrogen bara för denna saks skull.
    Om han jobbar mycket kan det vara den stora boven.

Man blir orkeslös, trött, ointresserad och när man sen kommer hem vill man bara försvinna.
    Känner igen det så väl med min man. Anledningen till att han inte är så gosig under jobbartider är att han orkar inte ens tänka.. vill bara rensa huvudet.

Ha förståelse och gör något för honom, då märker du om han är intresserad fortfarande.

• Anonym

Han kanske går igenom en liten fas, och humöret kanske inte är på topp.
    Om du upprepade gånger frågat honom så kan det ju tillslut även få en liten negativ verkan.
    Förstår att det är jobbigt.
    Men som sagt han kan ju oxå ha en fas i sitt liv då han sluter sig och kanske inte mår så bra?
    Och upprepade frågor om otrohet osv kan ju påverka.
    Självklart menar jag inte att det är fel att fråga.
    Bara menar att det kanske observera kanske kan påverka om det ifrågasätts ofta osv.
    Om han jobbar mycket m.m. och sedan blir konfrointerad med otrhet osv, kan det ju faktiskt vara så att det är en bidragande anledning att han drar sig undan lite extra till "kompisarna" ?

Nu vet jag inte och jag bara svarar direkt ur hjärtat.
    Hoppas verkligen ni löser detta.

• Anonym (drabbad)

Min kille hade lite likadana symtom som din, och han var verkligen otrogen mot mig.
    Det började med mycket stress på jobbet, som strulade till hans känslor för mig. Han började dra sig undan mig mer och mer och var ute med kompisarna allt mer. Sex hade vi ibland, men nästan alltid på mitt initiativ och han verkade inte alltid så engagerad. Han var mycket apatisk och satt mest tyst framför datorn de gånger han var hemma. Efter lite påtryckning, berättade han att han varit otrogen.

• Anonym

Om jag ska va ärlig, så låter det inte bra! Försök leta efter ledtrådar. Hur är han med mobilen eller mailen. Har han ändrade vanor som tex. det att han inte kommer hem efter jobbet. Ring honom nr han är med sina vänner... hör hur han låter i telefonen. Dyk upp på hans jobb och "överaska" honom....

• Anonym

Att utöva kontroller som en del tipsar om, och sedan luska i saker och ting som mobil och mail.
    Skapar anser jag vara fel sätt att agera.
    Det verkar närmast paraniot.
    Och Om det nu skulle vara så att han har en liten kris/svacka och sedan börjar känna sig övervakad.
    Det är inte rätt väg tycker jag iaf.
    Ta däremot reda på hur han mår, lägg dina otrohetsmisstankar åt sidan lie och se om det kanske är andra faktorer tills hans agerande.
    Leta inte det värsta i första hand.
    Även fast det kan vara svårt.

Män är inte maskiner även fast de gärna vill vara det.
    Ta reda på anledningen till att han jobbar mycket och umgås med kompisarna mer å mer.
    Och inte genom att "ställa honom mot väggen" döm inte på förhand för något du kanske misstänker.
    Kanske är han otrogen kanske är han det inte, men det kommer i så fall komma fram.
    Men tänk dig själv in i situationen om du t.ex. inte skulle må bra, och sedan bli misstänkt för otrohet när det kanske är andra faktorer.
    Ja tänk dig in i den rollen.
    Detta handlar om er inte enbart om din rädsla för att han är otrogen.
    Vilket jag verkligen hoppas att han inte är och jag hoppas ni löser detta.

Och skulle det vara otrohet på gång så tror jag säkert att du kommer märka det utan att punktbevaka och snoka.
    Sånt slår bara väldigt fel om det skulle kommas på och för den som snokar så är det väldigt väldigt lätt att se tecken som inte finns just för att man "misstänker"

lycka till :)

• Anonym

ursäkta mina felstavningar lite ovan tangentbordet på denna dator.

• Anonym (nervös....)

Hej alla!

Tack för alla svar och försökt till hjälp.

Jag tycker väl inte heller att man ska smyga och bevaka någon,,,jag skulle själv inte vilja bli utsatt för det. Mitt sätt att se på saken är att om han väljer att vara otrogen så väljer han det själv och vet vad han förlorar,,,det e med andra ord inte jag som förlorar på det.
    Jag har pratat lite mer med honom och han har nu sagt att han är införstådd i vilka problem allt detta skapar för oss och mig och att han har varit i kontakt med en psykoterapeft (felstavat säkert) en kille som arbetar på han arbete, han frågade om han ville vara hans mentor både privat och på arbetet och det ville han gärna ställa upp på, för det verkar som att hans arbete iaf ser till sina anställda på de sätt att familjen hemma ska funka också annars e de inte bra anstälda.
    Han säger att han känner känslorna (kärleken) men att han just nu har svårt att visa dem!!? och att han själv inte vet vad som e fel, han tror att det beror på arbetet.
    Han har för 4 månader sedan avancerat från en tjänst till en annan och det verkar som om det e lite för mycket för honom just nu......men men, hur ska jag kunna ge honom "bensin" för att klara av stressen om inte jag får någon "bensin"
    hur länge ska jag orka och bara ge och ge??

----orolig---

• Anonym

Kärleken till din man bör ge dig bensin att vara ett stöd till honom nu när han uppenbarligen har det lite jobbigt av olika anledningar.
    Ibland får man tyvärr lägga sitt jag åt sidan och som du ser det "ge och ge".
    Den dagen det har löst sig och han funnit mer ro osv så kommer det tillbaka, och kanske till och med ännu mer efter som han kanske älskar dig lite mer iom ditt stöd.

Min sambo kan periodvis vara rätt låg och lida av ångest.
    Under de perioderna är det bara "ge och ge" även fast jag kanske inte ser det på just det sättet.
    Visst det kan stundvis kännas tråkigt, men det jag är ju min sambos stöd i vått och torrt och min sambo är lika så för mig när jag känner mig off/låg vilket jag oxå kan göra under vissa perioder.
    Och det är just den biten att min sambo finns till för mig även när jag inte är så social och mår så strålande som gör att jag verkligen känner mig älskad för den jag är oavsett om jag kanske inte är världens bästa människa under den stunden.
    För det är väldigt lätt att finnas till osv när allt är ge och ta och "frid och fröjd".

Det svåra är att ibland lägga sitt "ego" och behov åt sidan när det kan behövas.

• Anonym (nervös....)

mmm.

Nu e det så att det har varit såhär i snart 1 år,,,han har varit väldigt ego centrerad och jag har som sagt gett och gett i hopp om att han ska mjukas till lite och snart ge tillbaks,,,frågan e väl mer el mindre hur länge ska man ge utan att behöva få??? som många säger man måste kämpa i ett förhållande där det finns barn och inte bara ge upp på en gång,,,men hur länge ska man kämpa??

----orolig---

• Anonym

Låter kanske elakt, men jag skulle nog kolla upp honom lite. Dyka upp på lite oväntade platser. Eller helt enkelt smyga på honom och se om han var där han sa att han skulle vara. Då vet du ju i alla fall att han talar sanning.

• Anonym (drabbad)

Ts skrev tidigare:
    "jag har frågat och frågat,,,det konstiga är att jag helatiden berättat för honom att jag faktiskt mår dåligt av detta som händer,,,mitt självförtroende e helt borta och jag känner mig helt oattraktiv mm...han borde ju reagera med att oj gumman fölåt...men men inget sådan han bara fy va du e jobbig med din svartsjuka och gud va du e fjantig klart jag inte e otrogen bla,,,bla,,,bla,,,inte en tendens till känslor i hela hans kropp."

Min kille har precis behandlat mig på samma sätt. Ju mer man sökt efter bekräftelse från honom, ju mindre har man fått tillbaka. Han har bara tyckt att jag är jobbig o klängig o har dåligt självförtroende. Det sista blev ju mer o mer sant vart efter tiden gick, då man märkte att han inte brydde sig. Och att ha dåligt självförtroende är tydligen i min killes ögon väldigt oattraktivt. Du kan ju gissa hur jag själv mådde.

Vi måste hoppas att din kille inte är otrogen mot dig, men min tappade tydligen intresse för mig, ju sämre han mådde själv o ju mera jag ville ha uppmärksamhet av honom.

Svar på tråden Tecken på otrohet?????är han det??