Nu är den förbannade sommaren över!
Äntligen har värmen försvunnit och sommaren är över!
Personligen så tycker jag att sommaren är oerhört överskattad. Sommar är bara krossade förhoppningar, värmeslag, spöregn, massa djur som bits, sticks och nyps helt oprovocerat och olidligt ljusa kvällar och nätter.
Allt negativt brukar drabba mig på sommaren. Jag har oftast blivit uppsagd från mina jobb under sommaren, vänner och bekanta har dött, priserna på allt går upp och en massa idiotiska uteserveringar dyker upp överallt där det sitter en massa solglasögonprydda nötter och inbillar sig att de är på något café i Paris.
Nu är det höst och snart vinter och då kommer mörka och mysiga kvällar. TV-kanalerna rycker upp sig, skrivarambitionerna och fantasin kommer tillbaka och julen närmar sig. Då kommer Tomten med fina julklappar!
Jag älskar november och december! Tänk er diset som lägger sig över gator och torg, mörkret som sänker sig redan vid tretiden på eftermiddagen. Då ska ni ta en promenad i era hemkvarter, gläds åt flimret från dator- och TV-apparaterna från era grannars hem och se fram emot när du själv kan sätta dig vid datorn samtidigt som pan-pizzan ligger i ugnen och gottar till sig
Den tiden kommer och snart är den här!