• Rastafairy

Bajsa svart av järntabletter?

Jag har efter jag börjat med järntabletter varje dag börjat skita helt svart typ...ja deär snat..är hel weird..ja är både lös o hår di magen samtidigt...känns jättekonsotgt.

Är normalt rätt känslig i magen och nu under graviditeten är de värreä n nånsin...blä.

Nån som vet om dehär svara kan va farligt eller hur de ter sig..själv har ja ingen aning :(
    Enda gången jag bajsat svart förr var när ja åt koltabletter för att stoppa diarre.

Ursäkta. ja rodnar nästan när ja skriver detta men ...aja SKIT sak samma...nu är frågan ställd iaf.
    ja vore SKITglad om nån kunde svara!!

• Svar på tråden Bajsa svart av järntabletter?
  • Luddvar

Jo, bajset blir svart av järntabletter.

• camave

det blir mörkare av tabletterna Skrattande
    ingen fara........

Bf ,fredagen den 13 oktober
  • Cassiss

TS: Man brukar/kan få mörkare avföring av järntabletter å magen kanske inte alltid reagerar så roligt på alla. Min BM har rått mig att ta dom varannan dag till att börja med för att se om magen tåler dt.
    Tål du inte tabletterna alls så får du ju prata med din BM å säga som dt e. Kanske finns dt ngt annat du kan ta?
    Jag vet inte hur dt e med Blutsaft, om man får ta dt under graviditet, men fråga din BM.

• Kamikazee

Och man blir knepig i magen...

• Sofie1979

Det blir så av järn tabletter att man bajsar svart.

• ZR1

Det är helt vanligt...hade samma problem som dig..men det blev bättre med tiden.....
    Lycka till....

• Rastafairy

oj tack för infon det visste jag inte..blev nästan lite rädd när dessa små aliens låg i toastolen! haha.
    i en mammabok ja har står de att blutsaft är ok men ja pallar inte dricka nått äckligt..usch...kankse går lika bra att ta dem varannan dag? hoppas ja slipper va så kass i magen som ja är nu..de är riktigt jobbigt..:/

• Längtar liten

Ja en del magar tål helt enkelt inte järntabletter. Man brukar bli likadan av blodpudding om man är känslig. Ät bara om du absolut behöver.

• Cassiss

Har inte smakat Blutsaft själv, men har hört att dt ska va gott iaf

Svar på tråden Bajsa svart av järntabletter?