• Ellen P

Skiljer sig lönerna mellan olika säljare? Och företag?

Ska söka nytt jobb. Undrar om lönerna skiljer sig mellan olika sorters säljare. För det är det jag tänkt söka.

T.ex. säljare på kundtjänst hos kanske Vodafone (eller liknande) och försäkrinssäljare hos Länsförsäkringar?

Alltså ser inkomsen olika ut beroende på VART man jobbar?

• Svar på tråden Skiljer sig lönerna mellan olika säljare? Och företag?
  • Rabies

Lönen är densamma oavsett var du jobbar, det är typen av säljare som avgör lönen. En reklamsäljare tjänar mer än någon som säljer förvalstelefoni, t.ex.

• Ellen P

Rabies: Förklara mer! Vilken är den mest lönsamma typen av säljare?? Vart ska jag söka mig??

• cuteswegirl

inkomsten ser extremt olika ut.... både i fast & företagets provisions upplägg....

Det sista som överger en är hoppet
  • Ellen P

cuteswegirl: Oj....alltså jag är gröngöling inom detta.

Några riktlinjer jag kan följa?

T.ex. sälja försäkringar, kundbokare eller sälja åt Vodafone/Elgiganten? Som exempel.....

• cuteswegirl

alltså jag jobbar på telenor stores..... jag har nog rätt bra lön..... med tanke på att jag är 23 år & outbildad..... ligger på ca 310 000:- om året.....

Det sista som överger en är hoppet
  • CosmicCat

Självklart skiljer sig lönerna åt, beroende på VAD man säljer och vad som krävs. Jag jobbar på ett företag som håller på med läkemedel och medicinsk utrustning och många av våra säljare är högskoleutbildade, men så tjänar de också bra.

• Ellen P

cuteswegirl: Vad är telenor stores?? Jobbar du i butik alltså? Låter som en bra inkomst för att vara butik! Och att du ej har högskola.... Men vad har du för uppgifter och vilken lön började du på?

• Ellen P

Behöver fler tips!! Söker jobb för fullt!!

Hur skiljer det sig mellan fält-och innesäljare? Och privat-eller företagssäljare? Och barnschmässigt, vet nån?

Svar på tråden Skiljer sig lönerna mellan olika säljare? Och företag?