• pucken

kläder till katten?

mina små missar fryser lite nu när det börjar bli kallt, tror ni att man kan sätta på dem lite kläder? eftersom det finns hundkläder så kan man kanske utgå från nåt sånt mönster och dra på katten, eller? ja, jag är lite tokig =) men missarna gillar att vara ute (är innekatter egentligen) och följer med när vi ska till svärmor ibland. och jag vill ju inte att det ska bli sjuka.

• Svar på tråden kläder till katten?
  • Holmstedt

Är de ute ibland så borde de väl få vinterpäls och då behöver de ju inte frysa....... Eller?

• Majsan70

Men jag kan aldrig tänka mig att det är bra att ha på katterna kläder om de skall springa ute hos din svärmor?? De kan ju fastna ju. Skall ni bara vara ute med dem en stund då o då så klarar de sig utan kläder den stunden.

• Ead

Om kissarna fryser så går de väl in....?

• Slumraren

Tror inte att de behöver kläder, om de är ute ibland så får de vinterpäls. Mest fryser de väl om tassarna om de t.ex. måste gå eller sitta på kall betong, men jag avråder verkligen från att sätta på dom strumpor/skor eftersom de då inte kan använda klorna som de vill.

• mymmlan

kanske man kan ha om man har dem i koppel......annars kan det nog vara farligt, men jag tror inte det behövs de har ju så mycket päls (tror inte att så många hundraser heller behöver det).

• Aihnoa

Njääe..
    Om katterna blir frusna trots vinterpäls brukar de ju lägga sig på ngt de får värme av.

• biet

skulle nog inte våga sätta på kläder på mina katter om de skulle gå ut. Tänk på att de väldigt lätt kan fastna någonstans och få panik eller till och med strypas!
    Ska dock tillägga att vi för ett par år sedan köpte en kattpyamas på polarn och pyret till våra älsklingar! Den sätter vi på dem inomhus ibland där vi har koll på dem.

• pucken

missarna är aldrig ute själva, de går bara ut i koppel. men får de vinterpäls även om de är inne mesta delen?

• Du är för liten

om de bara går i koppel funkar det, men inte om de är lösa, man får tänka på att de kan fastna, av den anledningen har man speciella halsband som dom kan dra sig ut ur om de fastnar i en gren i ett träd eller så. JAg tvivlar på att katterna kommer uppskatta det dock

• Majsan70

Om de bara är ute i koppel så är det la inte i timtal o i svår kyla de går ut va? Jag skulle aldrig förnedra ett djur så att jag tog på dem männsko kläder.

Vi har Birmor som är innekatter, men de går oxå ut i koppel då o då. Meninte när det är riktigt kallt o inte timmar i sträck.

Lycka till nu klädlös eller inte..

• giz

hahahaha coolt med kläder till katten letar själv som bara den efter mönster åt mina shih-tzu killar..... det är ju svindyrt att köpa färdig sydda kläder.

• Majsan70

gis

i en annan tråd här på FL fanns det en annonslänk till blocket om en tjej som sålde mönster till vovvekläder. Kanske nåt för dig?

• Slumraren

Även om de går i koppel skulle jag inte sätta kläder på dem. Jag tror att de känner sig väldigt ängsliga av att inte kunna röra sig som vanligt och använda klorna vid behov, för att inte tala om att de kan känna sig förnedrade. Ok, vet inte om katter kan hysa sådana känslor, men jag kan intyga att vår katt surade i timmar då vi på skoj satte ett smycke kring hans hals (satt inte hårt åt, han verkade inte rädd, bara förbannad).

• Cybermum

Ja, vissa rasar behöver kattkläder, de som är nakna eller väldigt lite päls,
    Prova titta på Svenska Rex Sällskapet, www.rexringen.nu
    De hade för ett tag sen på försäljning kläder åt katt, stickade tröjor på beställning... Lycka till!

• Du är för liten

klart man kan ha kläder på dom, typ som på naken katter eller små djur som hundar (chiuaua t.ex.), men utan koppel får dom inte ha det för då kan dom fastna, med koppel är dom väl knappast ute mer än en timme eller två...
    Det känns mer som att det är gjort för ägarens "söt" behov när det är pälskatter, och inget som katten faktiskt behöver. Frågan är väl om man tycker det är värt kattens obehag för sitt eget behag så att säga..
    Tycker inte det är nåt plågeri men det kanske inte är så "snällt" alla gånger.

• pucken

ja, jag struntar nog i kläder till de små sötingarna. antar att de säger till om de börjar frysa =)

• Du är för liten

haha ja min katt klättrar då upp för benet o sätter sig o huttrar på axeln eller om jag inte är där så rusar hon in till kaminen (på landet då). Jag tror dom säger till ganska bra =)

Svar på tråden kläder till katten?