• litenkisse

Vad ge till 5-årig tjej?

Mina killar ska på barnkalas hos en tjej som fyller fem, och jag har verkligen inte en aning om vad som är poppis bland femåriga tjejer. Nån som har några bra tips? Det ska ju inte vara så dyrt heller.

Ta det som det kommer, för det kommer ändå...
  • Svar på tråden Vad ge till 5-årig tjej?
  • MiReDe

Brukar finnas små väskor innehållande små gummisnoddar, borstar, spegel och lite andra "prinsessprylar" Jag tror dom innehåller sådant, har aldrig öppnat en och kollat, sett dom på leksakshyllan bara. Har du tillgång till dollarstore eller ÖB, rusta? Då finns det ju en massa billiga barnsaker. Tror man kunde få ett sminkhuvud (såndär docka) för en billig peng, menhur billigt törs jag inte säga....

• FaithHeavenly

En ring från guldfynd i riktig ask o allt! Det brukar vara populärt för små flickor!
    Kostar ca 100 kronor

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • MiReDe

Hihihi, stavar som en kratta gör jag också, *skyller på coca colan som välte över tangentbordet för ett år sedan*

• Strawbaby

Vi var nyss på kalas hos en tjej som fyllde 6 år och vi köpte 2 små barbiedockor alltså babydockor som kostade ca 30 kr st på coop. De var av bra kvalité och uppskattade eftersom många köper vuxendockor. Den här tjejen hade inga små barnbarbiesar.

Sedan fick hon även en sagobok...som blivande svensklärare vill jag gärna bidra till att barn läser mer

• JaneAusten

Om du bor i Stockholm så är Debenhams rena drömstället för småtjejer.

• gabriella83s mamma

En barbiedocka + glittrig klänning till,min lilla älskade sina dockor

• Mymlan74

Mitt tips är Polly pocket. Finns småförpackningar för ca 50 kr och dyra förpackningar också. Belvillelego är mina tjejers favorit just nu. Även My little pony, Bratz, Barbie mm.

• mosterfialotta

en bra högläsningsbok tycker jag låter toppen! fast lite tråkigt kanske?

• malin ulrika

Inte för att jag gillar dem själv men sådana där "Bratz" dockor med tillbehör är väl rätt inne?

• mosterfialotta

bratz är fasiken svin dyra! lova min systerdotter att hon skulle få en, och fick en chock när jag såg pris lappen! (fick lov att köpa en som var på rea)

• malin ulrika

mosterfialotta,
    jaha oj då, ja jag har ingen koll, har två söner, och dessutom bor jag i Kanada, där saker är billigare. Men har sett de där hemska målade dockorna mycket på sistone... Det finns väl olika storlekar också, endel är som "bebisdockor" andra mer som barbies, typ...

• mosterfialotta

haha, ok! ja då är det inte så lätt.. men dom är faktiskt pinsamt dyra och FULA! skit stort huvud och fötter och inimini midja! och så sminket oxå..hmm. ja jag tycker inte om dom!

• malin ulrika

mosterfialotta,
    nej precis, och namnet också... Huga...Men men... Som tur är har jag inga tjejer!
    Köper hellre batmans och spiderman-grejer...

• mosterfialotta

ja fy.. haha! batman och spiderman är ju mycket coolare! :)
    såg en liten tjej på tåget med bratz "drag väska" på hjul du vet, kläder med bratz på och jätte mycket läppglans. och i väskan hade hon typ 10 stycken dockor..fy, det va faktiskt litr tråkigt att se!

Svar på tråden Vad ge till 5-årig tjej?