• petrusjka

Snygga stödstrumpor - finns det?

Jag begär inte mycket, men Apotekets vita och marinblå klarar jag inte av, de är bara fööör fula

Jag vill ha enkla svarta, som man kan ha som vanliga strumpor/strumpbyxor. Någon som hitta sådana? Jag har stl 38/39 på fötterna och 46/48 på strumpbyxor i vanliga fall. Det är vad-stödet jag är ute efter, inte magstöd.

F.ö rekommenderar jag KappAhls mammatrosor "Motherline" De är jättesköna!

• Svar på tråden Snygga stödstrumpor - finns det?
  • Alli

Apoteket hade svarta också, när jag var i behov av dem (för 2 år sedan). Har för mig att märket var Mabs. Inte så snygga, men de svarta tänkte man inte så mycket på. Råkade köpa ett par marinblå också, inte så läckra...

• Ploppen

Jag köpte svarta på Apoteket. Förmodligen de du tittat på som fanns i vitt och blått. De kanske bara var slut i svart?
    Jättesköna är de i alla fall!
    Lycka till!

• brunetten

Jag har också köpt svarta stödknästrumpor på Apoteket. Enda skillnaden mot mina vanliga är att de är lite tjockare/tätare så jag tycker de fungerar jättebra.

• Smilie

I hälsokostaffärer finns det fler färger :)

• Trinity

Jag har köpt svarta stödstrumpor av märket Mabs på Apoteket. De finns både i tunnstrumpor och en tjockare strumpa och båda två är kanonbra! Troligen var de svarta slut där du var så testa ett annat Apotek eller fråga om de kommer att ta in dem.

• Stintan

Dumfråga .. varför stödstrumpor

• Päronet

Det finns stödstrumpor som ser ut som "vanliga" strumbyxor som är av märket Lastosheer och Jobst. Gå in på www.apoteket.se så kan du läsa om dem. De är faktiskt sköna att ha på sig, särskilt om man sitter eller står mycket.
    Hoppas du hittar några som passar.

• petrusjka

Hey Stintan, det är jätteskönt för vaderna att få stöd, mina känns väldigt trötta och mina ådror kommer definitivt att svälla snart...jag är inte direkt rädd för åderbråck, men jag gör ju gärna vad jag kan för att undvika dem...har redan en del...

Tack för alla tips, ska definitivt kolla på apoteket igen, Åhléns funkar så länge!

/p3

• Peppe72

Köpte svarta på apoteket igår. De hade även nylonstrumps varianten

Svar på tråden Snygga stödstrumpor - finns det?