• KateP

Går med gåvagn - när börjar barnet gå utan stöd?

Hej

Min 10 månader gamla son går jättefint med gåvagn, han älskar det, men är annars väldigt vinglig.

Hur länge har det tagit för era barn att ta de första stegen utan stöd (efter att de lärt sig gå med gåvagn)?

Inser att det varierar väldigt mellan olika barn, men skulle gärna höra era erfarenheter!

• Svar på tråden Går med gåvagn - när börjar barnet gå utan stöd?
  • Eja

10½-11 mån började vår dotter gå med gåvagn och runt möbler 5 dagar efter hennes 1 års dag tog hon sína första steg, en vecka efter det kunde hon ta sig genom ett helt rum utan att ramla

• Amorella

För min tjej tog det kanske 3 månader. Hon gick med gåvagn en månad innan hon kunde ställa sig upp själv.

• Eja

och då menar jag utan gåvagn

• Violerna

Min första dotter började bara GÅ - helt utan förvarning som 10-månaders!! (Gå-vagnen inhandlades för sent... )

Tvillingarna är nu precis 1 år och de går JÄTTEDUKTIGT med vagnen - har gjort i 2-3 månader - och om de får hålla i någonting, men de är riktiga fegisar och vill knappt försöka gå SJÄLV..!? Jag tror helt enkelt att det skiljer en hel del från barn till barn.

KUL! /Viola.

• Fredrik254

Det kan ta tid, du. Vår dotter har gått (sprungit ) med gåvagn i snart ett halvår. Hon har fortfarande inte "släppt". Det kommer när det kommer.

• Mamma till D

Min dotter började gå när hon var runt 8,5 månad. Gå vagnen köptes för sent här också...

• Karinko

Det tog en månad kanske, men hon började gå med vagnen rätt sent, var nästan 11 månader tror jag.

Svar på tråden Går med gåvagn - när börjar barnet gå utan stöd?