• Billy och Jag

Kan inte stänga munnen. Svullet tandkött!!

Hjälp!

Det gör jätte ont.

Vaknade i morse med ett jätte tandkött! Det är knallrött och jätte stort.

Det sitter bakom den bakersta tande i nederkäken.. Tandköttet är alltså högre än tanden så det GÅR inte att stänga munnen då tandköttet hamnar kläm AJ

Vad kan jag göra?

• Svar på tråden Kan inte stänga munnen. Svullet tandkött!!
  • aktuelle

besöka akuttandvården,

• Blåkråka

Besöka tandläkaren?

Har du ätit pcokorn eller något sånt som har små flisor som kan hamna i tandköttet? Skölja skölja skölja så att du får ut boven.

• Lola Jämtland

2 val:

1) Ring din tandläkare

2) Stå ut o hoppas att det går över

//Livet går inte i repris
  • innana

Gå till tandläkaren och be dem spola rent bakom tanden. Är det en visdomstand?
    Köp Corsodyl på vägen hem på apoteket.

• miniz

jag fick så i övergommen engång jag hade då ätit popcorn men fean hur d såg ut där uppe vart hypernervös men visste att d var popcornen fick inte ut flisan heller men men mkt tandborstning å d fick jag ut den till slut! tryckte på skiten då & då så d känndes platt sen dagen efter så var d borta :)

• EMTP

Oh, så där hade jag nyss. Eller har fortfarande. Fick åka in akut (det var under helgen) till tandläkaren, och det var båda infekterat och inflamerat. Så hon skar bort en del av tandköttet, och så fick jag penicilin och smärtstillande på recept. Det var i lördags. Kan fortfarande inte äta fast föda.

Lycka till!

• Billy och Jag

jag har iaf inte råd att gå till tandläkarn.. :(

Jag äter aldrig popcorn och vet inte om ag kan ha ätit nått annat heller.

Jag har blåsor och har varit svullen på andra ställen nyligen som harr gått över.. men det är just detta stället som är extra besvärligt..

• EMTP

Ska förtydliga: För en vecka sedan fick jag ont bakom tandraden på höger sida i nederkäken (?). Försökta stå ut och bara knappra Ipren i tron att det skulle gå över. Men på lördagen stod jag alltså inte ut längre. Kunde till sist inte sova på nätterna.

• EMTP

Och om du är student har du många gånger tandvården billigare. Ta med mecenatkportet eller csn-kortet bara.

Svar på tråden Kan inte stänga munnen. Svullet tandkött!!