• anni31

Trisomi 18

Jag söker kontakt med föräldrar som fött barn med trisomi 18. Har förlorat min dotter och är så trött på oförstående människor. Alla är av inställningen att det var skönt för henne att få somna. Nej!! Hon mådde bra och läkarna var förvånade att hon var så frisk. Hon hade sluppit alla de missbildningar som vanligtvis följer med sjukdommen. Hör av dig om du känner likadant.

• Svar på tråden Trisomi 18
  • Rosa Liljan

Hej!
    Skrev till dig i din gästis!

• anni31

Trisomi 18 innebär att man har tre kromosom 18 itället för två och det ställer till det ordentligt.Sjukdommen kallas också Edwards syndrom. Trisomi 21 är downs syndrom.

• Mamsisen

Hej!
    Har också skrivit i gästboken... Kramar!

• Karpet

Lehlya

Det är mycket mera ovanligt än DS.

• Anonym (jag med)

Jag fick en dotter med en allvarlig kromosomskada förra året.Hon lever inte heller längre..

Borde dom inte ha sett T 18 på ultraljudet. Den informationen jag fick var att man kunde se på tillväxten och andra abnormiteter?

• Karpet

Anonym (jag med)

Man måste ta fostervattenprov för att få veta om eller vilka kromosomavvikelser barnet har. Tidigare under min graviditet misstänkte de att barnet jag har i magen evetuellt hade kromosomavvikelser på grund att jag hade en stor mängd fostervatten. Jag fick då göra fvp och på det visade det sig, gudskelov, att hon var frisk.

Barn med t ex DS har t ex tjockare nackar än barn som inte har det har jag för mig, så sådana saker kan man ju se på ul, men för att vara på den säkra sidan så krävs ytterligare tester.

• Anonym (solstråle)

Ser man även denna kromosomavvikelse vid Nupp och KUB test?

Beklagar er vars barn drabbats.

Svar på tråden Trisomi 18