• Barba 70

Hur många och hur länge måste jag göra sit ups innan jag ser/känner resultat?

Hej!
    Sen min förlossning för ett år sen har jag lyckats att gå ner kilona jag gick upp. Men bilringen runt magen är kvar....
    Jag fattar att jag måste träna bort den och då undrar jag i hur många veckor och hur många sit ups per dag måste jag göra för att se/känna resultat?
    Alltså; hur har det varit för er andra med fd ringar?

• Svar på tråden Hur många och hur länge måste jag göra sit ups innan jag ser/känner resultat?
  • mariah81

Grejen är ju att du inte kan punktförbränna bort fett på magen med situps, de gör magen fastare men bränner inte bort ev. fett. För det krävs motion, men det kanske du redan visste.

• överbandsfürern

motion och rätt kost och bra med sömn... det gör susen för hela kroppen det

har juice i tangentbordet....det klibbar och har sig
  • Barba 70

Jo, jag är med i Viktväktarna (=bra kost) och joggar (=motion).
    Men ringarna är kvar..

• Barba 70

Finns det ingen som fått bort sina eventuella ringar?
    Och hur i så fall?

• bebban20

jag körde med 50 situps per dag, efter en månad började det synas.

• Cina1971

Som tidigare sagts här i tråden kan man ju inte punktförbränna fett. Satsa på styrketräning kombinerat med kondition. Ju större muskelmassa desto högre förbränning, även i vila. Vid styrketräning gäller dock att musklerna får ordentligt med vila efter träningspasset, mellan 24-72h beroende på intensitet. detta gäller även magmusklerna såklart. så därför räcker det med magträning 2 ggr/vecka och då kör du varje set till utmattning. Lycka till!

Svar på tråden Hur många och hur länge måste jag göra sit ups innan jag ser/känner resultat?