• Ewis

Tips på julkort?

Hej hej!
    Tänkte vi kunde sammla tips och ideèr på julkort här.
    Kul om man har bilder att visa upp oxå.

För egen del är jag på jakt efter tips på hur årets julkort på barnen 8 & 1,8 år ska se ut??

• Svar på tråden Tips på julkort?
  • Kyllan

Har också börjat fundera lite kring årets julkort. Ska för första gången skicka bild på mitt underbara barn på julkorten men vet inte riktigt hur de ska se ut.

Vill inte ha traditionella tomtebilder men funderade på att ha pepparkakstema. Att äta pepparkakor, mjöla ner sig och vara klädd i brunt - kan det bli bra kort?

• Talullahbell

finns inget värre än att få julkort med vänners barn... tråkigt!

• Kyllan

Jag har alltid gillat att få kort på vännernas barn och nu ska de få på mitt Gillar man det inte finns det ju en papperskorg!

• Talullahbell

Kyllan: Det var inget att bli stött över, jag bara sa som JAG tyckte... Jag vet om att dom flesta gillar att skicka kort på sina barn, vilket jag tycker är jätte ego men men.. dom flesta gillar det! Lycka till med korten och hoppas ni kommer fram till något bra!Glad

• Ewis

jag tycker oxå om att få bilder på andras barn och skickar julkort på minna

särskillt kul från dom man inte träffar så ofta, kul att få se hur barnen ser ut, hur stora dom blivit mm

kyllan:
    hur gammalt barn har du?
    jag har sett någon här på fl som satt jätte fina vingar på sin lilla nakna bebis och fotat till julkort, super fint!!

• Coursell

Leta reda på en bondgård av nåt slag och sätt de i en halmfylld box, tillsammans med nån katt och häst förstås
    Har ofta tänkt göra så, men det blir aldrig av.

• Carrrie

Jag har inga barn men tycker det är jättekul att få julkort på andras barn! Speciellt roligt är det att få kort på dem som bor lång borta och som man inte träffar så ofta.

Julbaksfoton är roliga! Även julmatslagning med köttbullsrullning etc. Tycker det är lite fint med såna då barnen sitter/leker i halm/hö. Man kan även tänka på om man vill göra foton i svartvitt-kan bli mysigt! Levande ljus på något sätt är julaktigt och vackert!

Bara en liten fråga till Talullahbell...Vilka slags julkort tycker du är roliga att få? Kan va bra att veta för en som inte har barn=)

• Talullahbell

Carrrie: Egentligen vilket julkort som helst passar mig, det är ju hälsningen som räknas. För mig känns det ego att skicka kort på mina barn, tänk om dom inte vill ha en massa julkort framme/uppe men tvingas då att ha det för att man skickar på barnen? Sen kan dom ju ingte slänga det heller, vilket jag brukar göra med mina julkort, efter julen då alltså! Får jag ett julkort på barn så klart sätter jag upp det, det är sött men det är inget som jag SJÄLV hade gjort... Jag VET om att de flesta tycker om det, ellerså säger dom att dom gör det men jag gör inte det... that's it!

• giz den allsmäktige

jag gör vårt i photo shop å nej det kommer inte vara ngt barn alls på det.
    tycker det e mega trökigt med stylade julkort. ungar ska fotas i vardagen inte uppstaplade

• Carrrie

Talullahbell:
    Ahhh...ok, fattar vad du menar! Jag har faktiskt funderat på vad man ska göra av alla julkort med foton samt alla tackkort från dop, bröllop mm.
    Nån som har nåt bra tips? Funderar på att göra en bok/pärm med dessa. Ursäkta att det var lite OT.

Svar på tråden Tips på julkort?