• anro

Nyfödd i bilbarnstol?

.....ska få barn på tisdag den 2:a.

Men kan man verkligen sätta en nyfödd i en bilbarnstol...
    Åker inte huvudet omkring då?

Jag har en såndär bilbarnstol som man kan bära omkring bebisen i oxå.

Men man kan ju inte heller lägga den lilla i en mjuklift bara. Eller?
    Hur gör man?

• Svar på tråden Nyfödd i bilbarnstol?
  • Mmmajsan

Babyskydden ska ju vara från 0-6 mån ungefär, så vi hade tänkt ha ett sånt från BB och hem. Har inte hört något annat än att det skulle gå bra. Men vi väntar första barnet, så det mesta är nytt för oss.
    På vissa förlossningar lånar man visst ut babyskydd också, så då borde det ju vara ok tycker jag?

• Korallen

Det är inga problem i en bilbarnstol. Bylsa in den lill* så ligger h*n stadigt.

• Flingan

Om du har ett babyskydd, dvs ett sånt man kan bära bebisen i, så ta med det till bb. En bilbarnstol låter lite för tidigt att börja använda till en nyfödd.

• ennasuS

vi använde bilstol till vår kille redan från början. det vi gjorde var att vi rullade ihop en filt som vi la som ett upp och ner vänt u uppe vid huvudet. för annars åkte det runder hela tiden.otäckt* lade ofta dit filten även när sonen blev äldre, om han somnade tex. så så obekvämt ut. Men vi ska köpa ett babyskydd till nästa,en sån som man kan bära:)

• anro

...jag vet inte vad babyskydd är...faktiskt..

• Mmmajsan

Bilstol för de allra minsta. (Önskar jag kunde rita hur det ser ut...)
    Vårat är från 0-6 mån eller upp till 13 kg. Spänns fast bakåt i sätet, med vanligt bilbälte. Har solskydd som man kan knäppa av och på. Handtag som man kan bära med sig bilskyddet (ser då ut som en liten gunga) och sedan fälla ned så att bilskyddet kan stå stadigt på golvet. Har bilbälten inuti, som passar barnet, går att justera dessa efter barnets längd.

Om din bilstol är ungefär lika...så har du också ett bilskydd!

• anro

Ah..tackar. Britax är märket på min...ser ut som en gunga..men inget såntdär nackstöd i....

• MaDdO

Anro: Ett babyskydd är den första modelen på stol, och säkert den du menar om du har en du kan bära runt på (med handtag)? Dom andra stolarna är inte bära-runt-bara!

Iaf, har du köpt en helt ny stol? Fanns det då inte ett extra nackskydd i den? Som en liten madrass med en liten kant runt om som hindrar huvudet på bebisen att fara runt! Annars kan du säkert köpa till det! Ta en titt i mitt bildgalleri, la in en bild på vårt babyskydd där precis, och vi har sådan "madrass" i den! .-)

Lycka till med bebisens förlossning på tisdag med!

• anro

MadDo: Har fått den min killes syrra, men det är en sån som du har, fast utan det där skyddet. Åker till Barnens Hus i morgon och kollar om man kan köpa till det.

Tack för all hjälp.

• Upptagen

anro: Det går att köpa till det där skyddet för huvudet! Väldigt bra då de är så små och huvudet åker lite hit och dit.

Svar på tråden Nyfödd i bilbarnstol?