• Knoza

Min son viftar så konstigt med armarna?

Min son viftar med sina armar hela tiden? Det ser rätt konstigt ut. Vad kan det vara? Bara träning eller något man ska kolla upp? Jag hoppas att han bara är ovanligt ivrig!

• Svar på tråden Min son viftar så konstigt med armarna?
  • Jamsan

Hur gammal är han?
    Min yngsta son har viftat på armarna alldeles galet sen han var riktigt liten.
    Hans kusin har varit likadan.
    Tror inte tat det är nåt att oroa sig för.

• Mummynr1

Hur gammal är din son då om jag får fråga??

• Beatrize74

Det är helt i sin ordning. Tillhör utvecklingen och ingenting att oroa sig för.

• Miss Q

Nyfödda gör ju så när de blir "rädda", iaf båda mina- hur gammal e din son?

~Miss Q- med de sötaste ungarna i stan!~
  • Amorella

Min ena systerson lekte mycket flygplan när han var lika gammal som din kille och det är ingenting som på något sätt har varit bestående. Han bara flaxade när något var väldigt spännande och roligt. Däremot gjorde min lillebror likadant och för honom satt det där kvar lite längre, lite som ett tics... Svårt att förklara... Fundersam

• Mummynr1

Då är det fullt normalt i den ålder. Har båda mina pojkar oxå gjort. Inget ovanligt med det.

• Knoza

VinTiff

Usch nu vart jag orolig. Vill inte ringa och fråga Dr båg. Om jag skulle ringa vad skulle jag säga. Jag hoppas inte att det är något syndrom. Han viftar inte hela tiden. Men jag har inte sett någon annan bebis som gör det.

• Beatrize74

Knoza - tyvärr driver VinTiff med dig...du behöver inte vara orolig för detta.

Små barn viftar med armar och ben...när de är uppspelta, när de är nyfikna...när de är ivriga...när de vill utforska något..när de är ledsna.

Kroppspråket är det enda språk de har och de lägger ner mycket tid på att träna motoriken i kroppen. Allt ÄR i sin ordning.

• Amorella
    Knoza:
    Strunta i det inlägget av VinTiff - h*n driver med dig! Jag fattar inte - skulle det vara roligt? Konstig humor!
    Tics är ju någon slags okontrollerade rörelser. Man kan ju ha ryckningar i ögonen eller harkla sig hela tiden utan att kunna låta bli. Ungefär så. Jag vet inte riktigt om det var så för min lillebror men det var ganska charmigt när han började flaxa när det var något speciellt. Vet inte hur gammal han var när han slutade. Hur som helst - inget att oroa sig för! En del bebisar viftar mycket med armarna och slutar ofta med det ganska tidigt. Att det skulle vara någon slags syndrom eller hjärnskada eller annat mer allvarligt - nja, det tror jag inte. Då skulle ju BVC upptäckt det.
  • Knoza

Tack å tack! Vad fjantigt att skoja om sånt. Han är bara ivrig hela tiden, min prins. Bara att vänta och se hur länge han är det. Min sötnos!

• VinTiff

Åh gud... jag skämtade för att det är nog absolut helt naturligt tycker inte att du ska vara orolig, barn rör på armar och kropp konstant för att träna upp kroppen och få kontroll över sina rörelser. Men om du är orolig är det väl bara att fråga på BVC.. och ja det var ju jätte kul tyckte jag iallfall hehe förlåt om du tog illa upp det var inte meningen  :)

• VinTiff

Jösses säger jag bara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Knoza

Jag vart så orolig så jag fattade inte att du skojade. Jag tog lite illa upp. Men nu är det bortblåst.

• VinTiff

Jag trodde du skulle fatta att det var ett skämt för det var väldigt uppenbart...inte för alla tydligen ;)

Och jag skämtade bara för att jag inte tog din lillas armövningar så allvarligt och baserat på vad alla andra hade skrivit.

Men d är klart alla har ju inte samma humor men världen skulle vara en bra mycket bättre plats att leva på om folk var lika roliga som jag :)

Erkänn erkänn att nu i efterhand var det lite kul iallfall ;) he he ( jag är en sån som skrattar åt mig själv *host*)

Ha d gott

Svar på tråden Min son viftar så konstigt med armarna?