• Anonym

Amning och Silikon

Jag vill inte börja en sån diskussion ang amning eller inte men känner att jag måste skriva av mig .... Jag har silikonbröst sen tre år sedan och nu ska vi ha barn inom kort .. jag har ammat mina andra barn men tyckte det var itne så kul heller men man gjorde det ändå pga all press från bvc, familjen, etc.
    Nu vet jag inte hur jag ska göra .. det finns risk att inlägget spricker och andra komplikationer vid amning och har inte lust att betala 40000 igen (ekonomin är inte på topp just nu). samtidigt vet jag hur nyttyg det är att amma och hela köret och faktiskt billigare med men jag är väldigt rädd att alla ska tycka illa om mig, både på bb, mvc, läkare, familjen etc bara för att jag inte vill amma. Det hjälper inte att jag har redan otroligt ont i bröstet (kan inte tänka mig att nån rör bröstvårtorna nu) Min sambo och jag har diskuterat och han är helt ok med detta och säger attt det är upp till mig att ta beslutet. Så jag vet inte hur jag ska göra ..... jag är så kluven ...

• Svar på tråden Amning och Silikon
  • mammahärochnu

Du måste ju göra det som är bäst för dig. Är risken stor (ring din kirurg som gjorde ingreppet) att dom spricker under ammning så låter det ju klokast i att inte försöka.

• pl77

OJ kan de spricka?? Är det bara med silikon som det är så?? Känner flera som har koksalt som det gått jättebar att amma.....

Gör det som känns bäst. Mjölkersättningen är nog ganska bra nuförtiden och det finns det som barnen behöver i den. Men visst, inget klår ju amningen när det gäller vad som är det allra bästa för ditt barn.

• annhan

Äsch, det ska inte vara några problem att amma med silikonbröst.
    En kompis till mig ammade sin son i 8 månader utan några som helst problem! Har ALDRIG hört talas om att de skulle kunna spricka! Nej nej, ta du det där med en nypa salt. Du ska se att det går bra!!

• Anonym

Hej !

Jag har oxå implantat av silikon,och min dr.sa att amma går alldeles utmärkt,ingen skillnad sedan innan.
    Jag ska ha barn om två månader och kommer att amma så länge jag kan.
    Lycka till.

• Anonym

Har aldrig hört att det ska vara problem att amma, tvärtom Alla kirurger säger ju alltid att det är helt OK att ha inplantat om man ska amma. Är du säker på att du vill amma?

• Anonym

Anonym .. det är vad som är problemet .. jag är inte säkert att jag vill .. har tusen olika tankar i huvudet och känslor inför det hela så jag vet inte riktig vad jag ska göra .. är så himla rädd att om jag bestämmer mig för att inte göra att jag ska få skit från alla möjliga håll så jag kan tänka mig att amma bara för att inte höra tjafs eller behöva förklara mig .... jag vet verkligen inte ... det här är så svårt!

• Anonym

Jag har siliconimplantat och jag valde att inte amma mina barn. Tycker att jag trots allt blev rätt bra bemött på bb och bvc när jag berättade att jag inte skulle amma. Jag har aldrig haft det minsta dåligt samvete över att inte ammat mina barn. Dessutom tycker jag att det har varit väldigt praktiskt att inte amma då pappan har kunnat hjälpa till mycket mer.....

• Anonym

Hej! jag har koksalt implantat sedan 14 år tillbaka. Är gravid och tänker att jag inte vill ha större bröst än vad jag har idag (c-kupa) och vill inte tänja ut skinnet. Dessutom känns det för mig galet att amma när jag har implantat.

Vill nog ta bort dem efter det stora UL i v 18, då riskerna för avbruten graviditet har minskat betydligt .

När växer brösten? Ska jag kanske ta bort dom tidigare?
    Kan man lokalbedöva utan att riskera skada barnet?

• Anonym

va??? ska du ta bort de under lokalt bedövning? oj oj det måste göra ont!!! jag skulle aldrig våga.

brösten växer hela tiden typ.. jag är en kupa större sen jag blev gravid (är i v 33 nu) men de ska 'växa' kraftigare efter förlossning när mjölken kommer .... jag har iaf inte bestämt mig än på hur jag ska göra .. tror inte att jag kommer att göra tills jag är på sjukhuset .... vi får se

• Anonym

Annahan och ni andra

Upp till 50% av kvinnor som gör antingen bröst förstoring eller förminskning får problem med amning.
    Sen kan man ju fråga sig om inte barnet kanske får i sig nga farliga partiklar från mjölken med tanke på inläggen.

• mettafåren

förlåt men jag reagerar på småsaker ibland å måste rätta...

pia69 skrev att du ska göra det som är bäst för dig... Men jag tycker snarare att du ska göra det som är bäst för barnet. Sen att det förmodligen är samma sak är en annan sak.

förlåt om jag är jobbig

Svar på tråden Amning och Silikon