• hoppaspåbarn

Inget +, ingen mens på 3,5 mån, men så svullen mage

Som rubriken säger så ser jag gravid ut, men har ej plussat.

Jag har börjat träna och äta bättre för att gå ner i vikt, jag minskar i storlek överallt förutom på magen.

Folk tittar verkligen på min mage och jag känner att jag försöker att dölja mig. Var hos bm för mer än en månad sedan, men hon sa du kan vara gravid, men det kan också vara så att du inte är det.

Vet att jag borde ringa för utredning, men jag det tar liksom emot att acceptera att man behöver sätta upp sig i kö för utredning.

Innan mensen försvann så var den regelbunden. Jag slutade med piller i november.

Jag önskar att allt vore lite enklare.

Finns det någon i samma sits?

• Svar på tråden Inget +, ingen mens på 3,5 mån, men så svullen mage
  • Ung och Kär

du kanske borde be om ett VUL då får du ju svar med en gång

• Hannajo

Det finns folk som inte plussar förren i v 12 typ, har jag hört. Jag skulle definitivt prata med bm igen, enklast är väl att begära att få göra ett vul, precis som Ung och Kär skriver, om inte annat så för att ta reda på varför du inte får mens?

• hoppaspåbarn

Tack för era svar.

Jag ska ta mig i kragen och ringa på fredag för att beställa tid för utredning.

Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan jag får komma.

Jag antar att jag inte är gravid eftersom jag inte får något postivt test.

• nammi

Gör ett ultraljud!!!! Vissa funkar inte testen på, vilket borde stå på paketen! Min tvillingsyrra fick veta att hon var gravid i v 17.....och då var hon på väg att utredas med gastroskopi pga att hon kräktes så mycket. Ingen fattade nånting......hmmm, vad kan det vara???? En kvinna på 28 som försöker få barn med sin man, har slutat menstruera och kräks......det måste nog vara.....magcancer. Ibland är läkarvetenskapen puckat beroende av sina tester och maskiner! Det saknas ett litet streck och därför använder ingen sin logik! Lycka till - min syrra kom springande hem från vår goda vän som är gynekolog och var så schysst att hon lät henne göra ett ultraljud - med en bild på sin lilla "godisnalle" som idag är en 15 månaders tös och helt ljuvlig!
    Ta hand om dig!

• Bebben84

Jag skulle tippa på att du är gravid..spännade att få se sen! Lycka till!

• hoppaspåbarn

Tack för era svar! Vad gulliga ni är.

Jag ska kontakta en privatmottagning imorgon för att "utreda mig vidare". Jag är allt för mycket realist för att ta ut något i förskott.

Jag hoppas att jag inte behöver vänta allt för länge med att komma dit.

Jag skriver när jag vet något mer.

Ha de så bra idag!

• Ms Leia

Detta var spännande. Hoppas du är gravid

♥♥ Ms Leia, gravid i v 11 ♥♥
Svar på tråden Inget +, ingen mens på 3,5 mån, men så svullen mage