• Waterlily

Lakanen blir missfärgade av min sambos feta hy

Min sambo har uppenbarligen rätt fet hy, något som faktiskt inte märks när vi gosar och är nära varann. Tvärtom känns hans hud jättelen, jämn, torr och fin.

Men hans panna blir väldigt fet och stryker jag honom över pannan blir mina fingrar feta (inte direkt när han duschat, men efter några timmar).

Detta gör att örngottet blir missfärgat, gulaktigt och det är väldigt svårt att få bort i tvätten. Likadant är det med lakanen, det syns sån skillnad mellan hans och mina lakan. Han duschar en gång om dagen och är inte alls ohygienisk.

Vad gör man? Någon annan som upplever samma sak?

LL

• Svar på tråden Lakanen blir missfärgade av min sambos feta hy
  • mon

Min man är likadan, vet inte vad man ska göra åt det, förutom att köpa nya lakan.

• jummie

ge honom en loafa (?) svamp som han kan använda när han tvättar sig..tar bort alla döda hudceller o kanske kan hjälpa till att han inte "fäller"

• Majblomma12

Samma sak här. Använd färgade lakan, tvätta ofta, byt sida, köp nya. Så gör jag! Kram

• vigdis

Byt lakan en gång i veckan.

Se till att din sambo börjar ta hand om sin hy. Gärna genom att gå 2-4 ggr per år på ansiktsbehandling, köpa vettiga produkter, göra ansiktsmask och peeling osv.

Vi har bägge sådan hy och lakanen är inget problem alls, vi tvättar en gång i veckan. Däremot vill vi ha ordning på hyn, så vi har gjort som ovan. Det funkar, men nu har vi inte råd med ansiktsbehandlingarna längre, jag pluggar. Det trevliga med den feta hyn är att man får färre rynkor, man får se det så...

• Linis81

min lika.. trodde d var svetten som inte gick bort i tvätten men då beror det nog på hyn... gud hans lakan är alldeles gula efter ett tag.. d känns ju fortfarande ofräscha efter tvätten eftersom det inte går bort.. det är alltid han som får ha dem han svettas väldigt mkt.. har man fetare hy då?

Svar på tråden Lakanen blir missfärgade av min sambos feta hy