Utfrysning och mobbning på jobbet
Uups försöker igen!
Sitter med jätte ont i magen och ångest! Hade en fruktansvärd arbets sitution fram till 2 år sedan. blev utsatt för utfrysning och baktalning av värsta sorten på mitt jobb! Ingen ville tala med mig och jag kände att min personlighet som alltid tidigare hade varit sprudlande och glad försvann mer och mer. Det hela uppstod pga en av de kvinnliga cheferna som ville bli av med mig! Alla andra var så rädda för att hamna på hennes svarta lista att de bara undvek mig och såsmåningom gich chefen över till att sprida rena lögner om mig bakom min rygg. Eftersom jag aldrig fick veta riktigt vad som sades så kunde jag heller aldrig värja mig!
Hon sa rent ut till mig att hon skulle göra mitt liv på företaget till ett helvete och bli av med mig! Fick i efterhand höra att den högsta chefen, hennes älskare, tyckt om mig (på ett yrkesmässigt plan!) och att detta var grogrunden för hennes hat!
Blev så otroligt depprimerad och även fysiskt sjuk med magsår och huvudvärk. var tvungen att söka mig nån annan stans. Fick ett nytt jobb med bättre lön och underbara arbetskamrater! Trivs och har börjat bli mig själv igen! Eftersom jag är så omtyckt och har massa vänner nu så har jag inte talat om hur det var på förra jobbet för jag ville inte bli satt i ett offer-fack!
PANG, i fredags kom bomben! Fick veta att vi ska slås samman med ett annat företag nu-jo visst mitt förra! Nu känns det som jag har fallit i ett svart hål. Kan inte sova och kan knappt andas! Jag är så rädd och helt förtvivlad, bara gråter! Nu kommer dessa personer som har gjort mig så illa att diktera mitt liv igen. Mina nya kollegor kommer kanske bli inndragna i deras lögner och skitsnack. Snart står jag här helt ensam igen!
Detta händer inte. Jusat som allt var så bra! Hjälp!
Tack för att ni läser. Ser inte vad jag skriver för tårarna sprutar!