• barbamor

Vad är en dagisvagn?

Konstig fråga kanske... Men jag har flera gånger hört folk säga att "den är perfekt som dagisvagn". Själv har jag inga dagisbarn så jag undrar: Lämnar man vagnen på dagis? Har dagiset vagnar när de går ut med barnen (har ofta sett att de går med tvillingvagnar.)VAD ÄR EN DAGISVAGN???

• Svar på tråden Vad är en dagisvagn?
  • Nalle Puh73

På en del förskolor måste man ha egen vagn när dom ska sova i vagn. Har man inte möjlighet att ta den vanliga vagnen fram och tillbaka till dagis på dagarna kan det vara skönt att ha en stående där. (om man får lämna vagnen där över natten förstås). Där jag har min son finns det dagisvagnar som dom har på promenader och om det är något barn som inte har med sin vagn så får dom låna en sån till sovvilan. Man får ha sin egen vagn annars så barnet ska känna sig tryggt med sina egna filtar m.m. Hoppas du förstod lite grann av mitt svammel .

• barbamor

ok. Då förstår jag. Fast jag trodde att barnen sov inne på madrasser...

• moppet

Perfekt som dagisvagn= Inte så snygg, lite omodernt tyg, kanske lite solblekt, men funktionsduglig och rymlig och billig. För mig betyder det det.

Eftersom vagnen ska stå kvar på dagis och förutom viss risk att bli stulen kan bli lerig och klättrad på av dagisbarnen. Alltså onödigt att ha en dyr och snygg vagn som dagisvagn.

• Nalle Puh73

Det är lite olika om barnen sover på madrasser eller inte. På vårt dagis är det både och. Endel sover på madrass, endel i vagn inne och ev så kommer endel att börja sova i vagn ute när möjlighet till det är fixad. Det beror på vad vi föräldrar har velat (iallafall där vi har vår son.).

Svar på tråden Vad är en dagisvagn?