Någon som varit på Tobago?
Nästa Tobago, here we come
Jag och min man älskar att resa och nästa nu är Tobago. Tänkte höra om någon här på Familjeliv har varit där, är intresserad av allt som finns att veta
Tack på förhand
Nästa Tobago, here we come
Jag och min man älskar att resa och nästa nu är Tobago. Tänkte höra om någon här på Familjeliv har varit där, är intresserad av allt som finns att veta
Tack på förhand
jaaa, det är min favvo plats i hela världen (å jag har rest mycket!), åker dit igen i januari. besöker oxå Trinidad har fadderbarn där. flyg mellan tobago å trinidad tar bara 25 min å kostar ca 400,- svkr tur å retur, så det är aboslut värt att ta sig en titt.
var skall ni bo? när åker ni? vad undrar du
Hej
Vad roligt att du hörde av dig
Vi ska åka i mars med Apollo och bo på lägenhetshotell Tobago Island Suites
Vi var till Dominikanska förra året och gillade Västindien skarpt och ville tillbaka, vi har hört att Tobago ska vara Västindiens Pärla så nu far vi dit
Du får berätta det du vill....både posetivt och negativt, har i och för inte hört något negativt om Tobago
Är det något du tycker man bör göra? vi brukar fara med på utflykter på alla resmål men här hade apollo inget att erbjuda, men vi gillar att ta oss runt själva.
Är det något man ska tänka på?
Vet du bra utflykter man kan hänga med på till bra priser?
På Dominikanska stod det försäljare på stranden och sålde utflykert, de följde vi med på, var ju halva priset mot apollos utlykter
Bra restauranger? Hur är det att hyra bil? Då kan man ju ta sig runt själv och se och upptäcka!
Tack på förhand
det finns regnskog att vandra i med massor av ormar å kryp.. dock finnas inga farliga djur eller sjukdommar på Tobago! förutom då dungerfeber som kan förekomma på alla tropiska länder i världen. utflykter där man kan kombinera regnskog å jeep safari en dag kostar nog ca 700,- ink mat.
snorkel utflykt skulle jag starkt rek såvida ni inte dyker för det är ju naturligtvis snäppet bättre (finns tom en svensk man som bor på tobago sedan typ 15 år tillbaka å äger tobagos största dykföretag, de har även djuphavsfiske mm)
finns olika utflykter för snorkling, skulle rek halvdagstur där man stannar till på olika ställen nailonpool, reefen mm, å har sedan grill lunch på en öde ö. finns lite olika företag som annordnar dessa utflykter de går med glasbottnade båtar, från piagon point. kostar ca 300-500,- ink mat
segla i solnedgången, åka på en chopping resa till port of spain,
vet inte mars har karnevalen redan varit då eller åker ni dit när den är ??
finns som sagt olika företag som annonserar utflykter på hotellen (dock vet jag inte just er hotell då det är så litet) eller så besök tex "yes turism`s" kontor relativt nära flygplatsen, de ordnar precis de du ber om!
ta en taxi per timme å se runt ön ca 200,- tim på de sättet.
hotellen har egna hotell taxi å de är relativt dyra (typ som här) men pålitliga! sen kan man ta road taxi, bilar som kör på större vägarna å plockar upp efter som någon vinkar in, man typ delat taxi med andra billigt kostar några kr.
handla bör man göra på penny sevens öns största å billigaste affär, finns de du behöver, annars är det lite glest med butiker som säljer mer än just de nödvändiga.. typ öl eller frukt he hee..
se robinsons cruses grottor, bakom flygplatsen.
söndagsskolan på söndag till måndag natt, alla festar nattenlång.får inte missas, det är tobagos specialite
På tobago kommer man de bofasta nära, de är uppriktigt glada över er å trevliga, hjälpsamma. deras engelska kan ibland vara väldigt svårt att förstå de böjer orden lite hur som hellst så det låter inte klokt, film heter tex flim osv.. he hee..
Man skal dock som alltid vara föriktig att följa med någonstans osv, trinidad har enorm kriminalitet å tobago är ett paradis, MEN trots det så sker mord, överfall osv även där, så man bör vara lite försiktig efter mörken fallit.
det finns typ inget att göra på kvällar, mer än hotellets barer å några restauranger, oljefat spelas i gatuhörnen.. till tobago åker man för att ta det lungt!!! å bli inte lessna om ni får vänta.. ja på allt maten osv.. blir ni lite besvärade så kommer de å säger att du skall ta det lungt du är på semester !
förmodligen är alla som bor på tobago på ständig semester...
hyra bil kan ni göra, finns nog vid flygplatsen å yes turism ordnar sånt oxå. själv är jag fjantig av mig å tycker det känns besvärligt att köra på vänster sida..
finns inte så mycket restauranger å åker ni nu på egna utflykter med hyrbil till norra sidan av ön så ta med er vad ni behöver det kan vara lite glest med ställen att handla på..
jaha då åker ni via amsterdam då, det känns underbart nu när det kommit den sträckan så man slipper byta plan flera gånger! det jag oroar mig för är att flygtiderna ändrats å man har bara 55 min på sig att byta plan i amsterdam!! med alla säkerhetskontroller, passkontroller mm.. om det är långa köer å planet är försenat.. ja du...visserligen har det en miniumtid på amsterdam på 50 min för att man skall hinna men.. jag fattar inte hur de kan ändra tiderna så mycket flera gånger... men det brukar ju vara så.
Ha en trevlig resa, å hoppas på inga förseningar då
Åhhh allt låter UNDERBART nu är vi gravida och vet inte om vi vågar åka längre
Tänker på den långa flygresan, på maten där? sjukdomar/vaccinationer?
anna camilla, jag har skrivit i den andra tråden om tabago oxå så du kan ju kika där
men förutom det så är maten å vattnet bra, för en vanlig semester resa behöver du inte ta några vaxxiner förutom hepatit A men den måste du ju redan ha då du varit å rest innan?
det är mindre sjukdommar å dyl på tobago än domenikanska i allafall
jag åker i övermogon jee he hee..
jag svarar till dig i gästboken..
Okey
ang hyra bil så kan ni göra det av mantadive oxå (på vägen mot piagon pint), då får ni ju snacka svenska med ägarna Göran å amanda