• Crazy Baby

Paranötter??

Hej!!

Jag är gravid i vecka 35 och har helt plötsligt fått ett otroligt sug efter paranötter!

Tänkte att nötter kan ju inte vara farliga och det skulle vara kul att ta reda på vad paranöten har för nyttigt i sig!!

Hittade då detta:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Paran%C3%B6t

Nu vet jag verkligen inte om jag ska fortätta att ge vika för mitt begär, för det verkar ju mer eller mindre livsfarligt att äta paranötter!!

Finns det nån kunnig här inne som vet hur "farligt" det är att äta paranötter????

Ska självklart söka mer info själv, men om ni vet nåt så dela gärna med er!!

Tack och hej!

• Svar på tråden Paranötter??
  • Elle 02

Det beror på vad du menar med farliga...
    Man måste ju tänka på att allt går ju igenom livsmedelsverket...(HAr jag för mig) Är det inte godkänt så tas det bort. Allt kontrolleras ju slumpvis, även nötter.
    JAg är multiallergiker och för mig är Parannöten absolut förbjudet. Även om jag kan äta jordnötter är parannöten ajabaja
    Den är STARKT allergiframkallande, enligt alla de doktorer jag träffat under min livstid

• educated ninja

jag älskar paranötter

• Duckan74

Den ser ut som den där nöten som finns i påsarna runt jul? Isåfall så älskar jag den också och har inte märkt av nån reaktion.

• Crazy Baby

Ja att paranöten är allergiframkallande visste jag men inte att den var radioaktiv! Låter ju inget vidare!

• TorpSara

Det är inte speciellt farligt att äta paranötter om man inte är allergisk. Vi har rätt hårda gränsvärden inom EU, och det finns ingen orsak att tro att det idag kommer in nötter med för höga halter.

Svar på tråden Paranötter??