• Anonym (Onormal?)

Bröstvårtor

Jag har lite funderingar över mina bröst. Dom är inte stora, men inte heller jättesmå o egentligen är jag helt nöjd med storleken.
    Men så är det bröstvårtorna... Oftast syns dom nästan inte alls, vårtgården är liksom "platt". Är det detta som kallas "inåtväxta bröstvårtor"?

För när jag tex fryser lite, så syns bröstvårtorna tydligt o mina bröst ser helt normala ut - Och då skäms jag inte det minsta för dem! Men det är just när man är varm eller så, som brösten ser så fula ut - så att tex sola topless på stranden skulle jag aldrig vilja göra pga detta.

Är det nån som vet ifall det går att operera detta på nåt sätt? Det skulle kännas så befriande om brösten var lika snygga alltid liksom.

Jag är jättetacksam för råd eller få veta om det finns fler som har det så här.

• Svar på tråden Bröstvårtor
  • Jempa L

Under min uppväxt så kunde bröstvårtan gå "inåt". Det blev liksom som ett hål i bröstvårtan tex om man frös. Om man spände ut huden så kom liksom "hallonet" fram igen. Syrran hade likadant vet jag.

I vuxen ålder kunde det hända någon gång ibland, men det har försvunnit helt efter att jag har fått barn och ammat.

Om du inte haft barn skulle jag nog vänta med operationstankarna till efter det. Dels för att det kan bli problem att amma, och sen ändras ju brösten en del under grav/ev. amning.

• Anonym (Onormal?)

Jempa L:

Tack för ditt svar :) Ja, jag hoppas oxå på att detta ska ändra sig när man väl fått barn o ammar. Och som du säger, så kommer jag att vänta med en ev operation tills dess. Och egentligen visar man ju inte brösten för fler än sin man, o han älskar dem ju.
    Det är mest det att självförtroendet skulle öka om dom såg snyggare ut. Jag kan ju inte gå runt med isbitar runt brösten på stranden haha!

• tandrollet

Men... sådana bröst har ju hälften av alla kvinnor!!! Helt normalt. Jag själv har sådana bröst som du beskriver och inte har jag någonsin tyckt att de varit onormala på ngt sätt! Var stolt över dina bröst tycker jag! De är ju friska och inte för stora och inte heller för små! Många avundas dig säkert för just dina bröst. Vi ser alla olika ut!

• Anonym (mm)

jag har läst i en spalt ang. detta att det är möjligt att bröstvårtorna blir lite mer toppiga om man "toppar till dem" emellanåt, dvs. att man skulle forma till detta med tiden (vet inte hur man ska förklara det...)

jag vet dock inte om det verkligen fungerar, men jag tror att det var katerina janouch som skrev om det ngn gång...

• Anonym (Onormal?)

tandtrollet:

Tack för det du skrev :) Fast ibland när man är i badhuset o så, så tycker jag att "alla andra" har såna perfekta bröst. Och då syftar jag inte på storleken, utan just form o vårtor.

Det känns bra att höra att jag inte är ensam iaf, att det var vanligare än jag trodde. Och det kanske är så att jag har "fixerat" mig vid att se bröst som inte är som mina, o helt enkelt missat att mina bröst är "normalare" än jag trodde.
    Och naturligtvis är jag glad att jag har två friska bröst :)

• Anonym (Onormal?)

Anonym (mm):

Jo jag har oxå hört nåt sånt! Det är bara det att jag tycker att det känns lite obehagligt att "dra" i dem...

• tandrollet

Har du tänkt på att i badhus och i andra situationer då man ser kvinnor nakna så kan det ju faktiskt vara så att de fryser lite så att vårtorna därför är hårda och utstående! Som sagt hälften av alla kvinnor har bröst som vi
    Bara att sträcka på ryggen och vara stolt,puta med boobsen!

• Anonym (Onormal?)

tandtrollet:

Tack igen! Du har nog rätt! Och i fortsättningen ska jag oxå enbart vara stolt! Kram

• tandrollet

Ja det ska du!
    Kramiz

Svar på tråden Bröstvårtor